eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwyczaje firmowe :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2004-02-26 22:59:19
    Temat: Zwyczaje firmowe :-)
    Od: "WKAD" <w...@w...pl>

    Właśnie dostałem pracę dzieki pomocy mojego znajomego. Przed rozpoczęciem
    przysłał mi poniższy katalog "dobrych rad". Jak myślicie: co to za
    instytucja (jak branża i wielkość)? Czy u Was w firmach też obowiązują tego
    typu zasady i nieformalne kodeksy ? A może ktoś zgadnie na jakie stanowisko
    mnie posadzili? Miłej zabawy ! :-)

    "Cel - osiągnięcie stabilizacji zawodowej w bardzo dużej organizacji
    finansowej
    Miara sukcesu - przedłużenie umowy o pracę (na czas nieokreślony) połączona
    z podwyżką
    Główne zagrożenia (źródła ryzyka wg ważności) :
    - komunikacji interpersonalnej
    - dyscypliny pracy i przestrzegania przepisów wewnętrznych
    - brak niezbędnej wiedzy merytorycznej

    Dobre rady / zalecenia :
    - wypowiedzi skracać do minimum, na temat i bez dydaktyzmu (paternalizmu)
    - "mowa jest srebrem, a milczenie złotem" - przede wszystkim słuchać !
    - nie narzekać, krytykować i ośmieszać (metod pracy, organizacji, zadań, a
    zwłaszcza kompetencji pracowników)
    - cudze problemy rozwiązywać tylko na prośbę zainteresowanych (bez
    mentorstwa)
    - bez gwiazdorstwa - koncentrować się na dostosowaniu do środowiska, a nie
    oddziaływaniu na nie
    - wtopić się w organizację, a nie stawać z boku, "patrzeć z góry" (ubiór,
    organizacji stanowiska pracy, konsumpcji, "otwierania drzwi" i okien,
    sprzątania, pomocy wzajemnej, odbierania telefonów itp.)
    - nie oczekuj współczucia i politowania - bez opowieści historii życia
    zawodowego, osobistych, a zwłaszcza "perypetii" z gatunku o spółdzielni,
    policjantach, urzędach
    - robisz wszystko aby o Tobie mówiło się jak najmniej
    - nie spóźniasz się do pracy, nie zapominasz identyfikatora, podpisujesz
    listę obecności i wpisujesz się do książki wyjść w czasie pracy itp.
    - jeżeli słyszysz coś "głupiego", absurdalny pomysł, uwagi destrukcyjne -
    NIE REAGUJESZ, NIE PODNOSISZ GŁOSU, NIE DOPYTUJESZ SIĘ

    Koncentrujesz się na budowie dobrych relacji interpersonalnych, systemie
    wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami, kopaniem dołków, podpuszczaniem
    ... "





  • 2. Data: 2004-02-27 05:39:29
    Temat: Re: Zwyczaje firmowe :-)
    Od: "hovercraft" <c...@w...pl>

    Dla mnie to jakas sekta, za zadne pieniadze :)
    Użytkownik "WKAD" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c1ltq0$81i$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > NIE REAGUJESZ, NIE PODNOSISZ GŁOSU, NIE DOPYTUJESZ SIĘ



  • 3. Data: 2004-02-27 09:44:43
    Temat: Re: Zwyczaje firmowe :-)
    Od: Michał Gancarski <w...@e...pl>

    Zabrakło opisu rytuału ku czci guru tejże organizacji religijnej.

    --
    Michał Gancarski


  • 4. Data: 2004-02-27 12:21:57
    Temat: Re: Zwyczaje firmowe :-)
    Od: John Doe <J...@J...com>

    Thu, 26 Feb 2004 23:59:19 +0100, na pl.praca.dyskusje, WKAD napisał(a):

    > Właśnie dostałem pracę dzieki pomocy mojego znajomego. Przed rozpoczęciem
    > przysłał mi poniższy katalog "dobrych rad". Jak myślicie: co to za
    > instytucja (jak branża i wielkość)? Czy u Was w firmach też obowiązują tego
    > typu zasady i nieformalne kodeksy ? A może ktoś zgadnie na jakie stanowisko
    > mnie posadzili? Miłej zabawy ! :-)
    >
    > "Cel - osiągnięcie stabilizacji zawodowej w bardzo dużej organizacji
    > finansowej
    > Miara sukcesu - przedłużenie umowy o pracę (na czas nieokreślony) połączona
    > z podwyżką
    > Główne zagrożenia (źródła ryzyka wg ważności) :
    > - komunikacji interpersonalnej
    > - dyscypliny pracy i przestrzegania przepisów wewnętrznych
    > - brak niezbędnej wiedzy merytorycznej
    >
    > Dobre rady / zalecenia :
    > - wypowiedzi skracać do minimum, na temat i bez dydaktyzmu (paternalizmu)
    > - "mowa jest srebrem, a milczenie złotem" - przede wszystkim słuchać !
    > - nie narzekać, krytykować i ośmieszać (metod pracy, organizacji, zadań, a
    > zwłaszcza kompetencji pracowników)
    > - cudze problemy rozwiązywać tylko na prośbę zainteresowanych (bez
    > mentorstwa)
    > - bez gwiazdorstwa - koncentrować się na dostosowaniu do środowiska, a nie
    > oddziaływaniu na nie
    > - wtopić się w organizację, a nie stawać z boku, "patrzeć z góry" (ubiór,
    > organizacji stanowiska pracy, konsumpcji, "otwierania drzwi" i okien,
    > sprzątania, pomocy wzajemnej, odbierania telefonów itp.)
    > - nie oczekuj współczucia i politowania - bez opowieści historii życia
    > zawodowego, osobistych, a zwłaszcza "perypetii" z gatunku o spółdzielni,
    > policjantach, urzędach
    > - robisz wszystko aby o Tobie mówiło się jak najmniej
    > - nie spóźniasz się do pracy, nie zapominasz identyfikatora, podpisujesz
    > listę obecności i wpisujesz się do książki wyjść w czasie pracy itp.
    > - jeżeli słyszysz coś "głupiego", absurdalny pomysł, uwagi destrukcyjne -
    > NIE REAGUJESZ, NIE PODNOSISZ GŁOSU, NIE DOPYTUJESZ SIĘ
    >
    > Koncentrujesz się na budowie dobrych relacji interpersonalnych, systemie
    > wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami, kopaniem dołków, podpuszczaniem
    > ... "

    Argentyńska Piramidka.
    Odradzam całym sercem i pozdrawiam.
    John.


  • 5. Data: 2004-02-27 17:20:29
    Temat: Re: Zwyczaje firmowe :-)
    Od: "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl>


    "WKAD" <w...@w...pl> wrote in message
    news:c1ltq0$81i$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Właśnie dostałem pracę dzieki pomocy mojego znajomego. Przed rozpoczęciem
    > przysłał mi poniższy katalog "dobrych rad". Jak myślicie: co to za
    > instytucja (jak branża i wielkość)? Czy u Was w firmach też obowiązują
    tego
    > typu zasady i nieformalne kodeksy ? A może ktoś zgadnie na jakie
    stanowisko
    > mnie posadzili? Miłej zabawy ! :-)

    to ma jakis sens nawet. tylko ja to wszystko organizuje a Ty i Twoi
    przyjaciele tego przestrzegaja :) :o

    > Koncentrujesz się na budowie dobrych relacji interpersonalnych, systemie
    > wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami, kopaniem dołków, podpuszczaniem

    o wlasnie :)

    pozdr.
    mikl



  • 6. Data: 2004-02-29 07:54:20
    Temat: Re: Zwyczaje firmowe :-)
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>


    Użytkownik "WKAD" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c1ltq0$81i$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Właśnie dostałem pracę dzieki pomocy mojego znajomego. Przed rozpoczęciem
    > przysłał mi poniższy katalog "dobrych rad". Jak myślicie: co to za
    > instytucja (jak branża i wielkość)? Czy u Was w firmach też obowiązują tego
    > typu zasady i nieformalne kodeksy ? A może ktoś zgadnie na jakie stanowisko
    > mnie posadzili? Miłej zabawy ! :-)
    > "Cel - osiągnięcie stabilizacji zawodowej w bardzo dużej organizacji
    > finansowej
    [...]

    Co to za 'amłej' ?

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1