PracaGrupypl.praca.dyskusje › proszę o pomoc

  • 1. Data: 2004-02-26 23:51:27
    Temat: proszę o pomoc
    Od: "p122 Onet" <p...@o...pl>

    Moja żona pracowała w służbie zdrowia przez 19 lat na pełny etat. Po
    przemianach pracowała w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej przez 4
    lata na pełny etat na czas określony przedłużny co roku, następnie przez rok
    na pół etatu oraz przez rok na 3/4 etatu. Teraz szef nie przedłużył jej
    umowy, w związku z czym została zwolniona. Informację o tym fakcie otrzymała
    drogą telefoniczną. czy to jest zgodne z prawem i co jej przysługuje. O Co
    może się upominać?
    Dziękuję - Piotr

  • 2. Data: 2004-02-27 00:57:32
    Temat: Re: proszę o pomoc
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "p122 Onet" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    otrzymała
    > drogą telefoniczną. czy to jest zgodne z prawem i co jej przysługuje.

    Umowa o pracę na czas określony rozwiązuje się z upływem czasu, na który
    została zawarta.

    Pracodawca nie ma obowiązku zawarcia następnej umowy o pracę. Jest to
    zgodne z obowiązującymi przepisami.

    Oprócz wynagrodzenia za ostatni miesiąc zatrudnienia przysługuje jedynie
    ekwiwalent za niewykorzystany!! urlop wypoczynkowy.
    Również świadectwo pracy w ostatnim dniu zatrudnienia.

    Pracodawca nie ma obowiązku informowania pracownika o nieprzedłużeniu
    umowy o pracę na czas określony.
    Termin rozwiązania takiej umowy jest znany pracownikowi od chwili jej
    zawarcia.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-02-27 11:18:12
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik p122 Onet napisał:
> [...]
    > drogą telefoniczną. czy to jest zgodne z prawem i co jej przysługuje. O Co

    Stara umowa wygasla, a nowej nie wystawiono.
    Moze sprawdzic jak wyglada urlop za okres przepracowany i jesli nie
    wystarczy czasu na odebranie do koncza okresu umowy, to powinna dostac
    ekwiwalent.

    pzdr
    Krzysztof

  • 4. Data: 2004-02-27 19:03:43
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > drogą telefoniczną. czy to jest zgodne z prawem i co jej przysługuje. O Co

    Z tego co piszesz żona pracowała na czas określony i nie zawarto z nią ponownej
    umowy.Pracodawca miał prawo tak postąpić to jest zgodne z kp. Natomiast sposób
    w jaki to zrobił jest naganny ale tylko naganny.
    Żonie nprzysługuje :
    - jeżeli nie wykorzystała urlopu (ów) ekwiwalent pieniężny
    - świadectwo pracy
    - PIT - 11 za pracę w roku 2004. Pozdrawiam.