PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwrotk kosztów za szkła korekcyjne

  • 1. Data: 2002-10-09 16:20:16
    Temat: Zwrotk kosztów za szkła korekcyjne
    Od: "Xtruka" <x...@i...pl>

    Witam,
    temat nie nowy i może nie do końca na tę listę (za co przepraszam), ale.....
    Czy ktoś może mi podać gdzie mogę znaleźc przepisy regulujące tę kwestie
    (zwrot koszów za zakup okularów/szkieł korekcyjnych do pracy przy
    komputerze)??
    W pracy powiedziano mi, że owszem zwracają, ale tylko wtedy gdy
    zaświadczenie o konieczności używania okularów do pracy przy komputerze
    dostanę w ramach badań okresowych.
    Chce sie upewnić, ze to prawda....szukam aktów prawnych, ewentualnie kogoś
    kto zna temat

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-10 07:18:54
    Temat: Re: Zwrotk kosztów za szkła korekcyjne
    Od: "Justycja" <j...@p...wp.pl>

    W myśl paragrafu 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
    z dn. 1-12-1998r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach
    wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. Nr 148, poz. 973) pracodawca jest
    obowiązany zapenić pracownikom okulary korygujące wzrok, zgodnie z
    zaleceniami lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w
    ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania
    podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego.
    Reasumując pracodawca zwróci Ci koszty szkieł korekcyjnych jeżeli
    pogorszenie wzroku nastąpiło na skutek pracy na zajmowanym przez Ciebie
    stanowisku a od stwierdzenia tego są lekarze medycyny pracy przeprowadzający
    badania okresowe.

    Jak masz jakieś pytania zapraszam na priv.

    Pozdrawiam Justyna K. (Białystok)

  • 3. Data: 2002-10-10 17:48:18
    Od: b...@p...onet.pl

    > Reasumując pracodawca zwróci Ci koszty szkieł korekcyjnych jeżeli
    > pogorszenie wzroku nastąpiło na skutek pracy na zajmowanym przez Ciebie
    > stanowisku

    Nie. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty szkieł zaleconych przez lekarza
    oraz najtańszej oprawy, jeżeli pracujesz przy komputerze, a z uwagi na wadę
    wzroku musisz tę pracę wykonywać w okularach. Stempelek "praca w okularach"
    lekarz wbija (lub nie) do karty już przy wstępnych badaniach lekarskich.
    Temat był niedawno poruszany na grupie.
    Pozdro
    Ste

  • 4. Data: 2002-10-17 10:52:20
    Od: "Justycja" <j...@p...wp.pl>

> [...]
    okularach"
    > lekarz wbija (lub nie) do karty już przy wstępnych badaniach lekarskich.

    Z tego co ja się orientuję to nigdzie w przepisach nie jest określone że
    pracodawca musi pokryć 100% szkieł i najtańszej oprawy, wysokość zwróconych
    kosztów regulują przepisy wewnętrzne firmy, ale skoro tak piszesz to może
    podasz z jakiego przepisu to wynika, chętnie się zapoznam.

    Pozdrawiam Justyna K.

    P.S. I nadal uważam że pracodawca zwraca przy pogorszeniu wzroku na skutek
    pracy przy kompie a nie dlatego że ktoś ma wadę wzroku.

  • 5. Data: 2002-10-18 10:18:43
    Od: w...@p...onet.pl

    > P.S. I nadal uważam że pracodawca zwraca przy pogorszeniu wzroku na skutek
    > pracy przy kompie a nie dlatego że ktoś ma wadę wzroku.
    >
    > i słusznie, tylko jedno ale "profilaktycznej opieki zdrowotnej " nie oznacza
    automatycznie badań okresowych. Wystarczy że będzie to placówka zdrowia, kótra
    świadeczy na rzecz danego pracodawcy usługi z zakresu "profilaktycznej opieki
    zdrowotnej". Innymi słowy nie trzeba czekać do następnej daty badania
    okresowego, można pójść w kżdym czasie, byle tylko do tej konkretnej placówki.