PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wartościowanie pracownika / stanowiska pracy

  • 1. Data: 2002-10-09 12:56:54
    Temat: Wartościowanie pracownika / stanowiska pracy
    Od: s...@p...onet.pl

    Wiatm,

    Slyszalem o uniwersalnych (przynajmniej w jakims stopniu) metodach
    wartosciowania miejsc pracy.

    Zalozmy, ze do mojej firmy przychodzi konsultant HR z renomowanej firmy
    doradczej, dostaje wszelkie mozliwe dokumenty dotyczace pracownika typu,
    wyksztalcenie, umiejetnosci, kursy, szkolenia, licencje, certyfikaty itp.
    Z drugiej strony dostaje zakres obowiązkow czyli co sie od pracownika wymaga.

    Na podstawie takich danych (wydaje mi sie) mozna dokonac wyceny:
    1. Pracownika - przyznajac kazdej umiejetnosci, czy tez papierowi odpowiednia
    ilosc punktow (= pieniedzy)
    2. Stanowisko - przyznajac kazdej niezbednej umiejetnosci odpowiednia ilosc
    punktow, czyli jw. pieniedzy.

    W efekcie moze sie okazac, ze niezwykle kompetentny pracownik wykonuje bardzo
    cenna dla firmy prace, za bardzo niewielkie pieniadze.
    Albo przeciwnie mowiac wprost zarabia zbyt wiele.

    A teraz o co mi chodzi? Czy mozna znalezc gdzies w necie przykladowe procedury
    sluzace do tego celu?
    Więcej, czy zna ktoś miejsce gdzie można by znaleźć przykladowe stawki?
    Np.
    Wyższe wykształcenia 15000PLN
    Język angielski (powiedzmy FCE) 500 PLN
    Język niemiecki (np. Mittlestuffe) 400 PLN
    Studia podyplomowe - 800 PLN

    itp itd.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Stefan