PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie z pełnienia obowiązków › Re: Zwolnienie z pełnienia obowiązków
    From: "Agent" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie z pełnienia obowiązków
    Date: Sun, 3 Nov 2002 21:03:23 +0100

    Użytkownik Madzia <madziaha@_NOSPAM_wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aprpmc$3m1$...@n...tpi.pl...
    > Witam bardzo serdecznie!
    > dostałam wypowiedzenie umowy o pracę z dniem 31.12. w związku z likwidacją
    > stanowiska pracy (bardzo modne ostatnio) . 3-miesięczny okres
    wypowiedzenia,
    > został mi skrócony do dwóch miesięcy czyli do konca roku.
    > I wszystko byloby powiedzmy w porządku, gdyby nie to, że dziś otrzymałam
    > propozycję nie do odrzucenia: na 15 minut przed końcem pracy zostałam
    > wezwana, otrzymałam pismo, w którym mój pracodawca wspaniałomyslnie
    zwalnia
    > mnie z pełnienia obowiązków od jutra, czyli za 15 minut.
> [...]

    Jeżeli pracodawca skraca okres wypowiedzenia (a może skrócic najwyżej do
    jednego miesiąca) to za skrócony okres wypowidzenia przysługuje
    odszkodowanie. Jeżeli otrzymałaś dwumiesięczne wynagrodzenie to za trzeci
    miesiąc powinnaś otrzymać odszkodowanie w wyskokości miesięcznego
    wynagrodzenia. Jeżeli pracodawca zwalnia cie ze świadczenia pracy to
    zachowujesz prawo do wynagrodzenia, a umowa rozwiązuje się z końcem okresu
    wypowiedzenia, czyli u Ciebie z końcem roku. Przy rozwiązywaniu umowy z
    przyczyn leżących po stronie pracodawcy przysługuje odprawa pieniężna
    uzależniona od ogólnego stażu pracy (jedno miesięczna przy stażu pracy
    poniżej 10 lat, od 10-20 dwumiesięczna, powyżej 20 lat pracy
    trzymiesięczna). Najważniejsze!!! nie zgadzaj się na rozwiązanie umowy za
    porozumieniem stron!!!, stracisz prawo do odszkodowania, wynagrodzenia do
    końca roku ale zachowasz prawo do odprawy. (Ustawa o szczególnych zasadach
    rozwiązywania stosunków pracy z przyczyn leżących po stronie zakładu pracy,
    nazywana Ustawą o zwolnieniach grupowych, Ustawa 28 grudnia 1989, oraz
    Kodeks Pracy)

    Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy jest decyzją jednostronna, nie
    wymaga Twojej zgody, nie ma to wpływu na date rozwiązania stosunku pracy,
    oczywiście zachowujesz wszystkie prawa do wynagrodzenia, odszkodowania i
    odprawy.

    Moim skromnym zdaniem nie ma tam żadnego podstępu, jak to się doszukuje
    cześć grupowiczów.

    Pozdrawiam Krzysztof