PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2006-11-21 20:30:01
    Temat: Zwolnienie lekarskie
    Od: "przemek" <n...@n...com>

    Cześć,

    mój problem jest następujący: mam dwójkę dzieci którymi zajmuje się moja
    żona (urlop wychowawczy). Niestety żona najprawdopodobniej najbliższe dwa
    miesiące spędzi w szpitalu a dziadkowie mieszkają 500km od nas więc ja będę
    się musiał zająć maluchami. Czy oprócz dwóch dni przewidzianych na opiekę
    nad dziećmi przysługuje mi zwolnienie lekarskie z pracy?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2006-11-22 17:51:11
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "przemek" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    opiekę
    > nad dziećmi przysługuje mi zwolnienie lekarskie z pracy?

    1. Żona może przerwać urlop wychowawczy na okres choroby, z 1-mies.
    wyprzedzeniem trzeba złożyć wniosek u pracodawcy. Urlop wychowawczy
    może być udzielony ojcu dziecka, wniosek trzeba złożyć na 2 tygodnie
    przed rozpoczęciem urlopu wychowawczego.
    2. Jeżeli wariant 1 zbyt ryzykowny, to ojciec dziecka może korzystać
    przez 3 mies. równocześnie z matką z urlopu wychowawczego (ale dla
    matki urlop wychowawczy będzie krótszy o te 3 mies.).
    3. Zwolnienie lekarskie tylko na chore dziecko (do 60 dni w roku
    kalendarzowym można otrzymać zasiłek opiekuńczy) lub na chorego
    dorosłego członka rodziny (do 14 dni w roku), łącznie do 60 dni w roku
    kalendarzowym.
    4. Urlop bezpłatny.

    wa