PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie dyscyplinarne (?) - co potem

  • 1. Data: 2005-08-19 18:15:06
    Temat: Zwolnienie dyscyplinarne (?) - co potem
    Od: Olek <o...@k...pl>

    Chcialbym prosic o Wasza rade w sprawie mozliwosci powalczenia o
    wynagrodzenie po otrzymaniu zwolnienia dyscyplinarnego. Poniewaz mialem
    okazje udowodnic swojemu bardzo waznemu szefowi, ze plecie bzdury i czepia
    sie nizszego szczebla zarzadzajacego (czyli mnie ;-) ) bez powodu,
    spodziewam sie w najblizszych dniach zwolnienia, o ile nie zdaze zlozyc
    wymowienia. Jak powalczyc o kase?
    Dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam,
    O.

  • 2. Data: 2005-08-19 19:24:06
    Temat: Re: Zwolnienie dyscyplinarne (?) - co potem
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    jeżeli twoim zdaniem na pewno będziesz się rozstawał z pracodawcą, to
    złóż w poniedziałek z samego rana wymówienie zgodnie z KP (jak jesteś
    zatrudniony na podstawie umowy o pracę), Wtedy nie będziesz miał nic w
    papierach poza informację o zwolnieniu "za porozumieniem stron" albo "za
    wypowiedzeniem pracownika". poczytaj sobie KP pod kątem rozwiązywania
    umów o pracę

    A jeżeli to jest umowa zlecenie/dzieło, to po prostu szukaj pracy i w
    tej firmie pracuj dalej ile bedziesz mogl , bo zadna "opinia" za toba
    chodzic nie bedzie
    takie jest moje zdanie

  • 3. Data: 2005-08-19 20:02:18
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:de5bjl$gvm$1@inews.gazeta.pl gromax
    <g...@N...interia.pl> pisze:

    > jeżeli twoim zdaniem na pewno będziesz się rozstawał z pracodawcą, to
    > złóż w poniedziałek z samego rana wymówienie zgodnie z KP (jak jesteś
    > zatrudniony na podstawie umowy o pracę)
    Nawet rzekłbym pocztą wcześniej posłać, będzie się liczyć data na stemplu.

    Jotte

  • 4. Data: 2005-08-19 20:05:03
    Od: Olek <o...@k...pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2005 21:24:06 +0200, gromax napisał(a):

> [...]
    >
    > A jeżeli to jest umowa zlecenie/dzieło, to po prostu szukaj pracy i w
    > tej firmie pracuj dalej ile bedziesz mogl , bo zadna "opinia" za toba

    Na pewno bede sie rozstawal - dlatego wlasnie osmielilem sie podjac
    polemike z waznym panem. Jest to normalna umowa na stale. Mam jedynie
    podejrzenia, ze za moimi plecami zostalo juz przygotowane zwolnienie
    dyscyplinarne - wtedy nie zdaze zlozyc wypowiedzenia. Dzieki za posta
    :-). Milo jest spotkac Debianowca :-)
    O.

  • 5. Data: 2005-08-19 20:55:34
    Od: Olek <o...@k...pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2005 22:02:18 +0200, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:de5bjl$gvm$1@inews.gazeta.pl gromax

    > Nawet rzekłbym pocztą wcześniej posłać, będzie się liczyć data na
    > stemplu.
    Czy mozna tak po prostu zwolnic dyscyplinarnie? Slyszalem, ze w przypadku
    odwolania do Sadu Pracy pracodawcy nie maja zbyt wielkich szans - nie
    wiem, na ile jest to prawda, bo do tej pory to ja dziekowalem pracodawcom...
    O.

  • 6. Data: 2005-08-19 21:01:45
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:pan.2005.08.19.20.55.34.138070@komputer.pl Olek
    <o...@k...pl> pisze:

> [...]
    > odwolania do Sadu Pracy pracodawcy nie maja zbyt wielkich szans - nie
    > wiem, na ile jest to prawda, bo do tej pory to ja dziekowalem
    Róznie bywa. Jak cwany to się dobrze przygotował. Czasem trudno udowodnić
    oczywistość.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-08-20 07:49:16
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Nawet rzekłbym pocztą wcześniej posłać, będzie się liczyć *data na stemplu*.

    Od kiedy? Liczy w przypadku wymowienia liczy sie *data dotarcia do
    firmy*, a nie *data na stemplu* -> tu jest dokladnie odwrotnie niz w
    przypadku zwolnienia chorobowego...

    Pozdrawiam...

  • 8. Data: 2005-08-20 08:04:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 19 Aug 2005 20:15:06 +0200, Olek <o...@k...pl>
    zakodował:

    >spodziewam sie w najblizszych dniach zwolnienia, o ile nie zdaze zlozyc
    >wymowienia. Jak powalczyc o kase?

    Złożenie wypowiedzenia nie zabrania pracodawcy zwolnić pracownika
    dyscyplinarnie (jak po złożeniu wypowiedzenia naruszysz przepisy BHP,
    nie przyjdziesz do pracy bez usprawiedliwienia, czy podejmiesz pracę
    pod wpływem to jak najbardziej pracodawca ma prawo zwolnić bez
    wypowiedzenia). Jak dostaniesz dyscyplinarkę - to wynagrodznie należy
    Ci się normalnie, za cały przepracowany okres.
    Pracodawca ma obowiązek uzasadnić dyscyplinarkę - i podstawą musi być
    konkretne naruszenie podstawowych obowiązków pracownika o których
    pracodawca _dowiedział_się_ w ciągu ostatnich 30 dni. Jeżeli przez to
    naruszenie pracodawca coś stracił, to on może walczyć o kasę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 9. Data: 2005-08-20 09:31:40
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:de6na0$kue$1@atlantis.news.tpi.pl Dariusz Tarczoń
    <t...@i...pl> pisze:

    > Od kiedy? Liczy w przypadku wymowienia liczy sie *data dotarcia do
    > firmy*, a nie *data na stemplu* -> tu jest dokladnie odwrotnie niz w
    > przypadku zwolnienia chorobowego...
    Dlaczego? Nawet zeznanie podatkowe jak wysyłasz to sie stempel liczy...

    Jotte

  • 10. Data: 2005-08-20 09:48:39
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Dlaczego? Nawet zeznanie podatkowe jak wysyłasz to sie stempel liczy...

    Dlatego, że wypowiedzenie jest oświadczeniem woli, a staje się ono
    (oświadczenie) skuteczne dopiero w momencie, gdy druga strona miała się
    szanse z nim zapoznać. Czyli w tym przypadku nie jest to czas, w którym
    oddałeś list w okienku na poczcie, a ta, w której przesyłka została
    doręczona lub - jeśli nie została z przyczyn leżących po stronie
    odbiorcy - mogła zostać dostarczona.

    Zbyszek