PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie do tlumaczy

  • 1. Data: 2005-08-19 18:10:18
    Temat: pytanie do tlumaczy
    Od: "ulawisz" <u...@w...pl>

    Witam!

    Mam pytanie związane z pracą tłumacza. Od października zaczynam studia na
    wydziale filologii angielskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
    i swoją przyszłość wiążę z zawodem tłumacza. Otóż oprócz języka angielskiego
    chciałabym zostać tłumaczem przynajmniej z jeszcze jednego, dodatkowego
    języka. Tym samym chciałabym zapytać, na jakie języki jest najwięcej zleceń
    tłumaczeniowych i w jakich dziedzinach? Mylałam o portugalskim, gdyż jest to
    język mało znany, ale sama nie wiem czy jest zapotrzebowanie na tłumaczy z
    tego języka. Co z językami typu: niemiecki, hiszpański, włoski, francuski? A
    może języki skandynawskie? A jak sprawa wygląda z językiem angielskim? Bardzo
    chciałabym juz teraz zacząc zbierać doświadczenie zawodowe (na poczatek drogą
    internetu? Czy da się to zrobic? Gdzie się zaczepić? Nie chodzi mi o pracę z
    wynagrodzeniem, zależy mi raczej na zdobywaniu doswiadczenia. Niestety na
    razie nie posiadam żadnych znaczących kwalifilacji poza certyfikatami FCE i
    CAE oraz kursami zagranicznymi.

    I jeszcze jedno pytanie: jak mozna zostac tłumaczem z jednego języka obcego
    na drugi obcy?

    Bardzo proszę o pomoc i będę wdzięczna za wszelkie wskazówki!

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2005-08-19 20:30:31
    Temat: Re: pytanie do tlumaczy
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Fri, 19 Aug 2005 20:10:18 +0200, ulawisz wrote:

    > I jeszcze jedno pytanie: jak mozna zostac tłumaczem z jednego języka obcego
    > na drugi obcy?

    Nie zostawać. Porządny tłumacz nie powinien tłumaczyć na inne języki niż
    swój natywny.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    parousiamania - An obsession with the return of Christ

  • 3. Data: 2005-08-23 10:11:04
    Od: "Tomasz Błażejczyk" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ulawisz" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Mam pytanie związane z pracą tłumacza. Od października zaczynam studia na

    Witam
    Jeśli tak poważnie myślisz o ścieżce zawodowej, polecam zainteresowanie się
    Szkołą Tłumaczy i Języków Obcych na tymże samym uniwersytecie. Są to studia
    podyplomowe co prawda, ale moja żona - aktywna zawodowo obecnie - skończyła
    je równolegle do filologii angielskiej, ważne jest aby mieć dyplom
    ukończenia studiów w momencie zdawania egzaminu końcowego. Z tego co mówi
    żona, to była bardzo dobra inwestycja pomimo trudności związanych z nią
    (studia w trybie dziennym na Uniwersytecie Gdańskim, soboty i niedziele w
    Poznaniu ;-) Po prostu przygotowują rzetelnie do rzemiosła tłumacza wraz z
    różnymi niuansami tego zawodu, których jednak brakuje na filologii.

    W razie dalszych pytań zapraszam Cię na priv

    Pozdrawiam
    Tomek