PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana umowy,

  • 1. Data: 2003-12-21 20:45:14
    Temat: Zmiana umowy,
    Od: leon <p...@w...pl>

    Witam,
    W ostatnich tygodniach otrzymalem wypowiedzenie aktualnych warunkow
    umowy o prace. W skrocie zmiana (niestety na gorsze) wynagrodzenia z
    tytulu racjonalizacji cokolwiek to ma znaczyc.
    Zgodnie z prawem obowiazuja 3 miesiace przy czym do polowy okresu mam
    prawo zlozyc odwolanie. Jesli sie nie odezwe jednoznacznie znaczy to ze
    przyjmuje zaproponowane mi warunki.

    W zwiazku z tym mam pytanie czy z idacymy zmianami wyagrodzenia moge
    zaproponowac inne waunki zatrudnienia (np. skrocenie czasu pracy do 4/5
    etatu).
    Znaczy to, ze moge to na pewno tak jest i zalezy to juz od pracodawcy
    czy na to pojdzie, chodzi o jakies bardziej racjonalne wsparcie z tytulu
    prawa, przepisow itp podczas skladania takiego odwolania, tak zeby nie
    skonczylo sie to dla mnie calkowitym rozwiazaniem umowy o prace.

    Z gory dziekuje za wszelkie odp.
    Pozdr
    P.

  • 2. Data: 2003-12-21 21:00:23
    Temat: Re: Zmiana umowy,
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Uzytkownik "leon" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > prawa, przepisow itp podczas skladania takiego odwolania, tak zeby nie
    > skonczylo sie to dla mnie calkowitym rozwiazaniem umowy o prace.

    O ile wiem - nie, ale moge sie mylic. W KP jest wiele rzeczy, które moga
    posluzyc przeciw pracodawcom.
    Za to spróbuj raczej pomyslec o racjonalnych, ekonomicznych, prywatnych
    argumentach niz o podpieraniu sie KP.. Mysle, ze bedzie to mialo znacznie
    lepszy efekt niz powozlywanie sie na KP..

    Pzdr
    Brodek

  • 3. Data: 2003-12-21 21:14:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 21 Dec 2003 21:45:14 +0100, leon

    >Znaczy to, ze moge to na pewno tak jest i zalezy to juz od pracodawcy

    Nie możesz. Albo przyjmujesz zaproponowane warunki (w całości), albo
    odrzucasz. Kolejne zmiany warunków to zupełnie odrębna historia (przy
    wypowiedzeniu warunków nie ma negocjacji).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-12-21 21:56:03
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > odrzucasz. Kolejne zmiany warunków to zupełnie odrębna historia (przy
    > wypowiedzeniu warunków nie ma negocjacji).

    Ewentualnie autorowi pytania pozostaje dogadac sie ustnie na temat
    zastapienia (za zwrotem posiadanej kopii) wypowiedzenia pracodawcy i
    zastapienia go innym, zawierajacym wynegocjowane warunki, o tej samej dacie
    jak poprzednie.
    Jest to nieformalne, ale przy odpowiednim wzajemnym zaufaniu stosowane.(Moze
    tez, jesli to jest ten sam okres dostac kolejne wypoweidzenie, z adnotacja,
    ze poprzednie z dnia jest anulowane i zastapione niniejszym dokumentem???).
    Jesli obie strony sie zgodza i zaakceptuja, to forma nie bedzie chyba
    istotna?

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 5. Data: 2003-12-22 18:57:15
    Od: "Alina" <a...@p...one_nospam_t.pl>

    Uzytkownik "leon" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci

    W kazdym czasie, równiez obecnie mozesz zwrócic sie do pracodawcy, najlepiej
    w bezposredniej rozmowie /masz prawo o takowa poprosic/, z propozycja
    wprowadzenia do umowy proponowanych przez Ciebie zmian, najlepiej na
    zasadzie porozumienia stron. Jezeli dojdziesz z pracodawca do porozumienia i
    wynegocjujesz zadowalajace Cie warunki, wtedy napiszesz pismo z prosba o
    wprowadzenie do umowy o prace uzgodnionych zmian i otrzymasz na pismie nowe
    warunki od uzgodnionej daty.

    Pozdrawiam

    ali