PracaGrupypl.praca.dyskusjeZgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto › Re: Zgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto
  • Data: 2014-03-27 11:45:58
    Temat: Re: Zgodność z prawem ogłoszeń o pracę: etat i auto
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-27 10:56, Stokrotka pisze:
> [...]
    racownikow-za-pranie-i-uzywanie-wlasnej.html

    > Bardzo wybiórczo traktujesz prawo, istotny wstęp, będący kluczem w
    > dyskusji opuściłeś:

    Nie odpuściłem, dałem link do całości

> [...]
    > zabrudzeniu,
    >
    > b.. ze względu na wymagania technologiczne, sanitarne lub bhp.
    > Pracodawca może ustalić stanowiska, na których dopuszcza się używanie
    > przez pracowników własnej odzieży i obuwia roboczego, spełniających
    > wymagania bhp, przy czym może to nastąpić za zgodą pracowników.
    >

    > ____Nie dotyczy to jednak stanowisk, na których wykonywane są prace
    > związane z bezpośrednią obsługą maszyn i innych urządzeń technicznych___
    > albo prace powodujące intensywne brudzenie lub skażenie odzieży i obuwia
    > roboczego środkami chemicznymi, promieniotwórczymi albo materiałami

    to dotyczy jedynie odzieży, czytaj dalej

    > Auto jest użądzeniem tehnicznym , więc pszepis ten nie dotyczy , auto to
    > nie ubranie, ani ręcznik.

    Samochód jest sprzętem, które może być potrzebny pracownikowi do
    wykonywania pracy.

    Czytaj całość, a nie wybrane fragmenty. Po to właśnie zacytowałem
    właściwy fragment, aby nie czepiać się przepisów BHP, bo to inna
    kwestia, regulowana, jak jest dalej w tekście ustawą "o podatku
    dochodowym od osób fizycznych"

    artykuł 21:

    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    13) ekwiwalenty pieniężne za używane przez pracowników przy wykonywaniu
    pracy narzędzia, materiały lub sprzęt, stanowiące ich własność;
    [..]

    Jak widać ustawodawca przewidział taką możliwość, że pracownik przy
    wykonywaniu pracy używa własnych narzędzi, materiału lub sprzętu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl