PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zatrudnienie kobiety w ciąży

  • 11. Data: 2003-10-22 07:32:57
    Temat: Re: Zatrudnienie kobiety w ciąży
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Habeck" <h...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:bn3pp2$3jb$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy pracodawca ma prawo ją zwolnić? Czy obowiązuje ją ochrona? Czy może

    Jesli przepracuje miesiac, to pracodawca nei moze jej zwolnic pozniej.
    Inna sprawa, ze od pewnego czasu ZUS bardzo wylapuje takie przypadki i
    prawdopodobnie w momencie gdy pojdzie na zwolnienie, i macierzynski to
    zaczna badac sprawe i na 50% nie dostanie zasilku ani macierzynskiego ani
    chorobowego (100% platnego).
    To tyle z doswiadczen znajomych w ostatnim roku.

    m.

  • 12. Data: 2003-10-22 08:45:45
    Od: "Habeck" <h...@N...pl>

    BTW wczoraj koło 22 żeśmy doszli do wniosku, że żona się pochwali ciążą.
    Sumienie by nas gryzło. Posty raczej nie pomogły w decyzji (wtedy jeszcze
    większości nie czytałem). Też nie o to pytałem, ale o umocowania prawne.
    Przed chwilą zauważyłem, że to dobra decyzja, bo wielu strasznie się oburza
    :) - czemu się nie dziwię.
    Z drugiej strony jak długo można utrzymać w tajemnicy taką nowinę? 2
    miesiące to chyba max, a potem atmosfera w pracy będzie się fermentować.

    Jak żona wróci z przyszłej (może niedoszłej) pracy to zobaczymy.

    Dam znać co i jak się wykluło.
    Pracodawca tak czy inaczej jest naprawdę w porządku, więc tym bardziej
    byłoby trudno patrzeć mu potem w oczy.

    Pozdrawiam,
    Habeck

  • 13. Data: 2003-10-22 09:02:58
    Temat: Re: Zatrudnienie kobiety w ciąży [OT]
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości

    > A ile za to mozna dostac? ;)
    > Chodzi mi o ogloszenie ktore wisi u mnie na uczelni w punkcje ksero
    > "zatrudnimy chlopaka do pracy w punkcje ksero" (czy jakos podobnie - wazne
    > jest slowo chlopaka).
    > Jutro odbieram swoj skrypt i mogl bym doradzic zmiane ogloszenia, bo jak
    ich
    > jakas "liga rzadzi, liga radzi, liga..." ich do sadu pozwie to nie bede
    > mial gdzie kserowac ;)

    Hmmm wg mnie nie jest to dyskryminacja ... Kazdy pracodawca ma prawo
    okreslic kogo chce zatrudnic ...
    Dodatkowo pozwiesz hute bo nie przyjmie kobiety do pracy przy piecach ? Albo
    kopalnie bo nie zatrudnia dziewczyn do pracy na dole ?

  • 14. Data: 2003-10-22 09:54:56
    Od: "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl>

    > Przed chwilą zauważyłem, że to dobra decyzja, bo wielu strasznie się
    oburza
    > :) - czemu się nie dziwię.

    A ja się dziwię. Z tych wszystkich oburzonych wypowiedzi wynika że jak
    kobieta jest w ciąży to nie powinna nawet myśleć o znalezieniu jakiejś
    pracy.
    Wszyscy z góry zakładają że popracuje miesiąc, potem pójdzie na chorobowe,
    macierzyński, wychowawczy ....
    A co jeśli nie daj boże ta cwaniara-wyłudzaczka chce pracować???? Jeśli
    praca nie będzie polegała na przenoszeniu worków z cementem to nie widzę
    przeciwskazań. Od ciąży mózg się nie kurczy.

    A gdyby ciąża była chorobą to kobiety by dzieci nie rodziły.

    m.st.

  • 15. Data: 2003-10-22 10:12:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Habeck rzecze:
    > BTW wczoraj koło 22 żeśmy doszli do wniosku, że żona się pochwali ciążą.
    > Sumienie by nas gryzło.

    Przy okazji niech zwierzy się szefowi ile razy z Tobą sypia i jak u niej
    z orgazmami.
    Może jeszcze dorzucić rozmiar Twojego fiutka.

    Kurna - ludzie naprawdę uważają się za niewolników ! :(
    Sam jest pracodawcą i wielkie g... mnie obchodzi czy kobieta jest w ciąży czy nie,
    jeśli nie planuję kosztownych szkoleń dla niej.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 16. Data: 2003-10-22 10:16:11
    Od: "Teq" <z...@p...onet.pl>

    "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Habeck" <h...@N...pl> napisał w wiadomości
    > A gdyby ciąża była chorobą to kobiety by dzieci nie rodziły.

    To by wyjasnialo coraz mniejszy przyrost naturalny w cywilizowanym swiecie
    ;P

    Teq

  • 17. Data: 2003-10-22 10:43:33
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Monika" w wiadomości news:3f96561a@news.vogel.pl napisal(a):

    > A ja się dziwię. Z tych wszystkich oburzonych wypowiedzi
    > wynika że jak kobieta jest w ciąży to nie powinna nawet
    > myśleć o znalezieniu jakiejś pracy.

    To chyba czytalismy rozne posty ;-) Bo z tych, ktore ja czytalem wynika, ze
    nie jest mile widzianym ukrywanie pewnych znaczacych faktow. I nie ma
    roznicy czy chodzi o kobiete w ciazy, czy tez budowlanca ktorego wynajelas
    do budowy domu, a on "zapomnial" Ci powiedziec, ze na pewno pracy nie
    dokonczy bo w przyszlym miesiacu wyjezdza na pol roku za granice.

    > A co jeśli nie daj boże ta cwaniara-wyłudzaczka chce pracować?
    > Jeśli praca nie będzie polegała na przenoszeniu worków
    > z cementem to nie widzę przeciwskazań. Od ciąży mózg się nie kurczy.

    No i w czym problem uczciwie postawic sprawe? Jesli trafi na normalnego
    pracodawce to moga dojsc wspolnie do jakiegos porozumienia. Jesli trafi na
    'nienormalnego' to przynajmniej sumienie bedzie miala czyste. No chyba, ze
    jest w tak trudnej sytuacji, ze sumienie z glodu nie ma sily sie odezwac -
    wtedy obowiazuje prawo dzungli, ktorego nie akceptuje ale jestem w stanie
    zrozumiec.

    A tatusiowi, mamusi i dzidziusiowi gratuluje i zycze szczescia :-)

    z pozdrowieniami
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 18. Data: 2003-10-22 11:04:25
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 22 Oct 2003 11:54:56 +0200
    "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl> wrote:

    > U?ytkownik "Habeck" <h...@N...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > oburza
    >
    > A ja si? dziwi?. Z tych wszystkich oburzonych wypowiedzi wynika ?e jak
    > kobieta jest w ci??y to nie powinna nawet my?leae o znalezieniu jakiej?
    > pracy.
    > Wszyscy z góry zak?adaj? ?e popracuje miesi?c, potem pójdzie na chorobowe,
    > macierzy?ski, wychowawczy ....

    Bo tak dzieje sie w 99% przypadkow.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 19. Data: 2003-10-22 12:00:29
    Od: "Habeck" <h...@N...pl>

    > Przy okazji niech zwierzy się szefowi ile razy z Tobą sypia i jak u niej
    > z orgazmami.
    > Może jeszcze dorzucić rozmiar Twojego fiutka.

    ROTFL!!
    Ciąża ma znaczenie dla pracodawcy. Częstotliwość sypiania i ilość orgazmów
    nie. Choć niektórzy mogą zacząć udowadniać, że jak człowiek zaspokojony, to
    mniej nerwowy i lepiej pracuje... :) A rozmiar mojego fiutka...? Na pewno
    mniej istotny dla pracodawcy niż orgazmy. Naprawdę nizły ROTFL.

    > Kurna - ludzie naprawdę uważają się za niewolników ! :(

    A to niby co znaczy?

    > Sam jest pracodawcą i wielkie g... mnie obchodzi czy kobieta jest w ciąży
    czy nie,
    > jeśli nie planuję kosztownych szkoleń dla niej.

    "Jeśli"... A jeśli planujesz? Warto chyba wiedzieć, że ma się kobietę w
    pracy, która po pół roku pracy pójdzie na 3-miesięczny urlop macierzyński. A
    co jak jeszcze pójdzie na wychowawczy? A Ty przecież zainwestowałeś...

    Pozdrawiam,
    Habeck

  • 20. Data: 2003-10-22 12:51:25
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > ROTFL!!
    > Ciąża ma znaczenie dla pracodawcy. Częstotliwość sypiania i ilość orgazmów
    > nie.

    Ciaza ma :)
    Orgazmy prawdopodobnie tez :)
    Ale jednak najwieksze znaczenie ma czestotliwosc spania :) Jesli nie spi co
    drugi dzien to srednio bedzie pracowal :) a jesli spi tylko raz na tydzien
    to prawie wogole nie bedzie pracowal :D

    > Choć niektórzy mogą zacząć udowadniać, że jak człowiek zaspokojony, to
    > mniej nerwowy i lepiej pracuje... :)

    :) to nie trzeba udowadniac :) to juz zostalo udowodnione :D