PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zatajone 1/2 etatu - dylematy

  • 21. Data: 2010-09-16 19:29:16
    Temat: Re: Zatajone 1/2 etatu - dylematy
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 15:26:09 +0200, nowe-schody.prv.pl napisał(a):

    > Użycie słowa "przypadłość" sugerowałoby stan chorobowy, co jest błędem, bo jest
    > piękny przykład działania wolnego rynku, gdy masa oferentów z bliźniaczą ofertą
    > (kandydaci do pracy) licytuje się w dół.

    W tym przypadku rzeczona osoba nawet za bardzo nie była świadoma tego, jak
    bardzo daje się wykorzystywać. Dopiero grupowicze kategorycznie kazali mu
    się stamtąd wynosić (sam miał takie plany, ale jeszcze bliżej
    nieokreślone).

    > Jak któryś narzeka, to trzeba mu przypomnieć, że dzięki temu samemu mechanizmowi
    > kupuje chleb po 2 zł a nie po 10.

    Niektórzy kupią najgorszy syf "bo tanio". Ich wybór.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2010-09-16 19:48:41
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki masz pomysł, aby zapobiec temu "syfowi", bez powiekszania ceny
    chleba?

    Ale ja wcale nie postuluję, że ma się to odbyć bez powiększania ceny
    chleba. Za to postuluję urzynanie łbów oszustom. Cena chleba oczywiście
    będzie wyższa, ale nadal będzie ją regulował wolny rynek (o co Ci przecież
    chodzi), lecz wreszcie będzie to CHLEB. Różnica będzie taka, że zamiast
    dosypywania do ciasta przemielonych starych chlebów i innych syfów o
    których nie chcesz wiedzieć, bochenki będą wielkością bardziej dostosowane
    do potrzeb, będzie więcej "rozmiarów", chleb nie będzie się walał po
    śmietnikach (wyrzucony m.in. dlatego, że na drugi dzień nie dało się go
    już jeść) a cena za "średni" bochenek (być może nieco mniejszy) wcale nie
    podskoczy tak straszliwie, jak to przeciwnicy trzymania jakichkolwiek
    standardów straszą.

    W przypadku pracy na "pół" etatu (od czego wyszliśmy) rozwiązanie jest
    identyczne, również nie pogwałci ono w żaden sposób zasad wolnego rynku i
    również wyjdzie wszystkim na zdrowie.

    e.

  • 23. Data: 2010-09-16 20:06:53
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    > Z tym krojeniem to bym nie przesadzał. Kiedyś w markecie udało mi się
    > kupić chleb, którym dałoby się smarować inny.

    Jesteś pewien, że to był chleb?

  • 24. Data: 2010-09-16 20:17:23
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

> [...]
    > nieokreślone).
    > Niektórzy kupią najgorszy syf "bo tanio". Ich wybór.

    W moim osiedlowym sklepie do wyboru wiele gatunków pieczywa.

    Jest np. "chleb baltonowski" za 2.30, który przypomina ten pieczony wg
    oryginalnej baltonowskiej receptury, jedynie z nazwy.

    Można także kupić bardzo dobry chlebek pasterski (4.50zł za 0.5kg), bez
    gównianych dodatków i innych rozpulchniaczy.

    Jak również inne gatunki pieczywa...

    A skoro klienci mają taki wybór, widać jest zapotrzebowanie na jedno i drugie.

    j.

  • 25. Data: 2010-09-16 20:25:08
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    > Mnie by się natychmiast lampka kontrolna zapaliła po takim pytaniu.
    > Już widzę dobrotliwego szefa-wujka co to sam przychodzi z inicjatywą
    > żeby mi zrobić dobrze.

    Nie tyle mnie, co sobie, ale przy okazji i mnie.
    A że był na tyle inteligentny, to umiał dogadać się z informatykiem.
    Po prostu miałem z nim układ, dlatego część godzin etatowych byłem pod
    telefonem, czasami u klienta...z kolei w pewnych sytuacjach on mógł liczyć na
    mnie.

    > Drobiażdżek! ;)) Toż to jak pstryknąć palcami! :)
    > A jednak większość idzie inną drogą (vide choćby wypowiedzi niejednego z
    > tej grupy).

    Zorientowani na sukces? :D

    > Szmacą się bez wahania, tylko jakiś wentyl bezpieczeństwa dla psyche
    > sobie w tyłku montują.
    > Na jakiś czas, potem ten wentyl już nawet nie jest potrzebny...

    A to nie tak, że otwór sobie wazeliną smarują?

  • 26. Data: 2010-09-16 20:40:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6tumh$2mvp$3@news.mm.pl jcm <j...@1...pl> pisze:

> [...]
    > Po prostu miałem z nim układ, dlatego część godzin etatowych byłem pod
    > telefonem, czasami u klienta...z kolei w pewnych sytuacjach on móg
    Jak takiego naprawdę znalazłeś, to powinieneś sobie jego zdjęcie przy kompie
    postawić. :-D

    > Zorientowani na sukces? :D
    Być może. Wielu jest takich, co za sukces uważają stać w eleganckim
    garniturze po szyję w gównie.

    > A to nie tak, że otwór sobie wazeliną smarują?
    Wazeliną to częściej głowę.
    Żeby łatwiej w cudzy otwór wchodziła i uszami za bardzo nie haczyła.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2010-09-16 20:47:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 22:06:53 +0200, jcm napisał(a):

    > Jesteś pewien, że to był chleb?

    Zdecydowanie. Wyglądał jak chleb, pachniał jak chleb, ale miał
    konsystencję gumy do żucia. Przesadzili pewnie z ulepszaczami.

    Jako urodzony eksperymentator rzecz jasna zjadłem kawałek. Po najbliższej
    nocy powiedziałem sobie - nigdy więcej.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2010-09-16 21:06:40
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    > Jak takiego naprawdę znalazłeś, to powinieneś sobie jego zdjęcie przy
    > kompie postawić. :-D

    Zdjęcia niestety nie mam, ale gościa dobrze pamiętam.
    W takich spółkach, jak tamta (dystrybucja FMCG), handlowcy rotują jeszcze
    szybciej niż towar w magazynie. Nie ma oczekiwanych wyników sprzedaży -
    wylatujesz.
    Tak też się stało, po kilku miesiącach z moim szefem.
    Z nowym było trochę trudniej, ale uszło.
    Zarząd zatrudnia nowego (dyrka, kierownika sprzedaży, kupca,
    przedstawicieli...), co stwarza warunki do ... poniższego.

    Eleganckim? Niekoniecznie.
    I to najczęściej w pozycji klęcznej.

  • 29. Data: 2010-09-17 12:51:15
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 21:29:16 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

> [...]
    > bardzo daje się wykorzystywać. Dopiero grupowicze kategorycznie kazali
    > mu się stamtąd wynosić (sam miał takie plany, ale jeszcze bliżej

    W wypadku prywatnej inicjatywy, to jak nie umie określić swoich potrzeb
    to często rezygnacja takiego gościa za 1500 oznacza stratę 200 000. I
    wolą ją ponieść, niż mu podnieść pensje.

  • 30. Data: 2010-09-17 13:07:10
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W wypadku prywatnej inicjatywy, to jak nie umie określić swoich potrzeb
    > to często rezygnacja takiego gościa za 1500 oznacza stratę 200 000. I
    > wolą ją ponieść, niż mu podnieść pensje.

    Ale HONOR zostaje zachowany ;)

    e.