PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki w inżyniera oprogramowania w IBM Kraków › Re: Zarobki w inżyniera oprogramowania w IBM Kraków
  • Data: 2007-05-09 21:26:13
    Temat: Re: Zarobki w inżyniera oprogramowania w IBM Kraków
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm, to wytlumacz mi dlaczego ludzie z firm placacych polowe tego, co
    > oferuja takie wlasnie zachodnie firmy, nie sa sklonni zmieniac pracy???
    > Nie musze rzucac nazw - powszechnie wiadomo, gdzie jest kanal tak pod
    > wzgledem wynagrodzen jak i atmosfery. I dlaczego pracujacy tam ludzie nie
    > wykazuja zadnej inicjatywy aby znalezc lepsza prace?
    >
    > Pozdr. Filip

    Chyba 3 powody:
    1. Nie chca narazac sie na stres zwiazny ze zmiana pracy (piszesz,
    ze w aktualnej maja "sajgon" ale sa przyzwyczajeni, prog tolerancji poszedl
    ostro w gore) - a to dlatego, ze ...
    2. Niektorzy moga zachodnie firmy postrzegac jako "zbyt wysokie
    progi". Nazwa, udawany "prestiz", zajmujemy sie "Bog jeden wie czym" -
    powoduja, ze czlowiek sobie wmawia, ze "nie da rady".
    3. A do tego powszechne wymaganie - biegly angielski, ktory naprawde
    jest (prawie) komunikacyjnym (ale nie - komunikatywnym) w praktyce.
    Wyimaginowana bariera jednak jest. Natomiast w starej "robocie" trzeba tylko
    "czytac dokumentacje".

    Marcin