PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zamkniete biuro - co mam robic?!

  • 31. Data: 2007-07-19 07:28:32
    Temat: Re: Zamkniete biuro - co mam robic?!
    Od: Daniel Rychcik <m...@s...w.google.pl>

    On 2007-07-18, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > Twoje sumienie, twoja sprawa.

    Kurcze, chyba się za dużo AnyUsera naczytałeś... Naprawdę nie jesteś sobie
    w stanie wyobrazić sytuacji, w której układ w pracy jest na tyle dobry, że
    zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy, jak to się mówi, "zależy"? Że np.
    pracownik poda swój prywatny numer, bo wie, że w razie jakiegoś g*** w środku
    nocy, lepiej (również dla niego, w sensie czasu jaki trzeba będzie poświęcić
    na posprzątanie, gdy się "zostawi na poniedziałek") jest te dwie godzinki nie
    dospać i ew. wstać później rano? Że jak przyciśnie klient, to cała firma
    zapieprza jak 5-latek na rowerku, 16h/dobę, nie patrząc na KP ani inne takie.

    I, że są za to wszystko solidnie wynagradzani, nie boją się, że zastąpi ich
    "student mieszkający z rodzicami, któremu można zapłacić 900PLN", a jak się
    dziecko rozchoruje, to pracodawca z uśmiechem powie "spadaj i nie pokazuj
    się aż wszystko będzie OK"?

    Nie, to nie bajka, ja miałem przyjemność pracować w takiej firmie i mam
    wrażenie, że OP też ma układ w tym rodzaju. I dlatego nie dziwię się, że
    "nie miałby sumienia".

    Daniel
    --
    photosite.pl

  • 32. Data: 2007-07-19 07:32:44
    Od: "Neo[EZN]" <a...@w...pl>

    Sprawa już załatwiona :) Zostałem przywitany przeprosinami i sporą ilością
    uśmiechów na twarzy :D (a pisałem że to fantastyczni ludzie) Aż miło
    pracować i czasem aż nie chce się do domu wracać.

    Pozdrawiam!

  • 33. Data: 2007-07-19 08:48:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrn.pl.f9trqj.2sc.proteus@locke.pl Wojciech Bańcer

    > Się prawniczo czepiasz. :)
    Nie czepiam. Zwracam uwagę na istotny aspekt natury prawnej.
    Zresztą - nieznajomość prawa szkodzi.

    > Zdrowy rozsądek + zapisy w umowie.
    Ani jedno, ani drugie nie jest podstawą prawną.
    No i nie znamy zapisów tej umowy.

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2007-07-19 09:06:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnf9u4r5.37a.muflon@devil.hell.org Daniel Rychcik
    <m...@s...w.google.pl> pisze:

    > Kurcze, chyba się za dużo AnyUsera naczytałeś...
    W tego typu cudze rozterki staram się nie wnikać.

    > Naprawdę nie jesteś sobie
    > w stanie wyobrazić sytuacji, w której układ w pracy jest na tyle dobry, że
    > zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy, jak to się mówi, "zależy"?
    W omawianym przypadku nie ma ani pracodawcy, ani pracownika. Wypadałoby to
    zauważyć.

> [...]
    > z rodzicami, któremu można zapłacić 900PLN", a jak się dziecko
    > rozchoruje, to pracodawca z uśmiechem powie "spadaj i nie pokazuj się aż
    A nie pomerdało ci się coś czasem? Ty żyjesz by pracować, czy pracujesz by
    żyć?
    Zresztą - jeśli ktoś się godzi na coś takiego, to jego sprawa. Może to robić
    nawet za płacę minimalną. Albo i za mniej, nie oglądając się na KP i inne
    takie. Mam na ten temat swoje zdanie, przy którym pozostanę.

    > Nie, to nie bajka, ja miałem przyjemność pracować w
    > takiej firmie
    Czemu "miałem przyjemność pracować"? Wywalili?

    > i mam wrażenie, że OP też ma układ w tym rodzaju. I
    > dlatego nie dziwię się, że "nie miałby sumienia".
    Mam wrażenie, że niewiele jeszcze w kwestii relacji pracodawca-pracownik
    widziałeś.
    Pozory świetnych "układów", atmosfery, wyrozumiałego szefa itp., itd. jakże
    często pryskają błyskawicznie przy okazji jakiegoś konfliktu, do którego
    dojdzie prędzej czy później.
    Tak samo prędzej czy później dojdzie do sytuacji, w której pracodawca wykona
    coś, co pracownik odczuje niezbyt miło na własnej skórze. Wtedy zrozumie, że
    "firma" to nie wielka kochająca się rodzina. I napisze na grupę
    pl.praca.dyskusje z prośbą o poradę z zakresu prawa pracy, bo wcześniej KP
    wydawał mu sie niepotrzebny.

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2007-07-19 12:51:30
    Od: Daniel Rychcik <m...@s...w.google.pl>

    On 2007-07-19, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > Czemu "miałem przyjemność pracować"? Wywalili?

    Nie, odszedłem, bo trafiła mi się okazja wyjazdu za granicę, do "nieco"
    wyższej, że tak powiem, ligi - kosmosy, satelity i inne takie. I, mimo że
    było to pewnym problemem dla firmy (zmiana głównego admina), to szef mnie
    do wyjazdu wręcz przekonywał (bo ja to jestem bojaźliwa ciapa ;-)), że
    pozwoli mi się to bardzo rozwinąć, że w razie czego zawsze moge wrócić
    itp. I wystawił takie referencje, że... aż się zdziwiłem ile umiem ;-)

    Ale w jednym masz rację:

    > Mam wrażenie, że niewiele jeszcze w kwestii relacji pracodawca-pracownik
    > widziałeś.

    To prawda, przynajmniej wnioskując z lektury tej grupy. Mam jakieś takie
    głupie szczęście chyba.

    Daniel
    --
    photosite.pl

  • 36. Data: 2007-07-20 01:57:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Tu prawo pracy nie ma znaczenia - zatrudniony jest na umowę cywilno-prawną.

    Przede wszystkim nie jest w ogóle zatrudniony. Tylko wykonuje zlecenie.

  • 37. Data: 2007-07-20 09:03:14
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

> [...]

    > grupę pl.praca.dyskusje z prośbą o poradę z zakresu prawa pracy, bo
    > wcześniej KP wydawał mu sie niepotrzebny.

    Mysle, ze roznica pogladow w tej kwestii mocno zalezy od segmentu rynku,
    w jakim sie jednostka znajduje. Ludzie z optymistycznymi pogladami,
    ktorzy sie wypowiadaja w tym i pokrewnych watkach, naleza zasadniczo do
    wysoko oplacanych specjalistow w dziedzinach, gdzie brakuje ludzi
    reprezentujacych ten poziom co oni i tacy ludzie sa niesamowicie cenni
    dla firmy po prostu ze wzgledu na zysk, jaki dla niej wyrabiaja.

    I mozesz mi wierzyc albo nie, ale w tym segmencie rynku pracownicy sa
    naprawde dobrze traktowani, a oni sami ze wzgledu na laczenie pracy z
    pasja tez sa sklonni dawac z siebie wiecej, niz wymaga KP i to z czysto
    egoistycznych wzgledow, zarowno finansowych (taki nadmiarowy wysilek
    jest doceniany), jak i takich jak satysfakcja czy po prostu sama
    przyjemnosc wykonywania czynnosci i duma czerpana ze swojej roli. W
    przypadku tarc taki pracownik zwykle nie bawi sie w KP i sądy, tylko
    wzrusza ramionami i znajduje bez problemu inna dobrze platna prace, bo
    to szybsze, latwiejsze i mniej stresujace, a poniewaz reaguje szybko, to
    ewentualne poniesione straty sa niewielkie. Sytuacje takie zdarzaja sie
    jednak rzadko, bo firmom zwykle zalezy na zatrzymaniu takich ludzi.

    Prawda jest, ze ten raj bardzo stosunkow pracodawca-pracownik ma
    ograniczony zasieg i w przypadku nisko lub srednio wykwalifikowanych,
    latwo zastepowalnych, a do tego malo wygadanych i nie majacych pewnosci
    siebie i poczucia wlasnej wartosci ludzi bedzie to wygladalo inaczej.
    Ale zamiast dyskredytowac i wysmiewac cudze doswiadczenia czy opinie,
    moglbys uwzglednic fakt istnienia zroznicowania doswiadczen ze wzgledu
    na pozycje jednostki na rynku.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 38. Data: 2007-07-28 19:38:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f7ptot$oeu$1@inews.gazeta.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > Mysle, ze roznica pogladow w tej kwestii mocno zalezy od segmentu rynku, w
    > jakim sie jednostka znajduje.
    Mylisz się. Nie od samego segmentu rynku, lecz od aktualnej sytuacji w tym
    segmencie.

> [...]
    > ludzie sa niesamowicie cenni dla firmy po prostu ze wzgledu na zysk, jaki
    Zakładając na chwilę, że to prawda (fakt, ryzykowne założenie, ale niech
    tam) - to właśnie dlatego opinia takich osób jest niemiarodajna, bo
    jednostronna i siłą rzeczy nieobiektywna.
    To trochę jak z koniem. Koń wolny ma pole widzenia ponad 200 stopni. Koń
    dorożkarski (taki z klapami na oczach) widzi tylko wąską drogę do przodu,
    nic na boki, ani za siebie. W dodatku przód dla niego jest tam, gdzie mu
    furman łeb lejcami pociągnie.

    > I mozesz mi wierzyc albo nie
    Niczego nie przyjmuję na wiarę.

    > Ale zamiast dyskredytowac i wysmiewac cudze doswiadczenia czy opinie,
    > moglbys uwzglednic fakt istnienia zroznicowania doswiadczen ze wzgledu na
    > pozycje jednostki na rynku.
    Czytaj ze zrozumieniem albo niech ci ktoś tłumaczy.

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2007-07-28 20:57:19
    Od: Daniel Rychcik <m...@s...w.google.pl>

    On 2007-07-28, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > nic na boki, ani za siebie. W dodatku przód dla niego jest tam, gdzie mu

    Ja tak w kwestii formalnej... Ci, o których pisałem ja i Immona ("praca
    to przyjemność, idylla w firmie, a jak nie, to migiem się znajdzie coś
    lepszego") to są w tej konstrukcji słownej te "wolne" konie, czy te w
    zaprzęgu, z batem i klapkami na oczach? ;-)

    Daniel
    --
    photosite.pl

  • 40. Data: 2007-07-28 21:36:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnfanbt5.5dk.muflon@devil.hell.org Daniel Rychcik
    <m...@s...w.google.pl> pisze:

> [...]
    > lepszego") to są w tej konstrukcji słownej te "wolne" konie, czy te w
    > zaprzęgu, z batem i klapkami na oczach? ;-)
    Te z klapami.

    --
    Jotte