PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakaz konkurencji jako samodzielna umowa › Re: Zakaz konkurencji jako samodzielna umowa
  • Data: 2008-09-25 21:17:31
    Temat: Re: Zakaz konkurencji jako samodzielna umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Patryk Włos pisze:

    > Czy będzie zadowolony - to kwestia drugorzędna. Będzie zadowolony na
    > tyle, aby ją podpisać - o ile oczywiście akurat dany Jan Kowalski ją
    > podpisze.
    >
    > Czy będzie chciał jej dotrzymać - myślę, że można zrobić ze 2-3 razy
    > taki pokazowy enforcement wobec byłych pracowników, którzy nie
    > dotrzymali umowy - jak będą musieli spłacać przez następne kilkanaście
    > lat kredyt finansujący karę umowną, to następnych odważnych być nie
    > powinno.

    Pytam się, czy Kowalski będzie zadowolony z umowy, bo to przede
    wszystkim od niego zależy, czy będzie chciał taką umowę zaskarżyć do
    sądu. I kolejny cytat, który może być przydatny:

    "Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia
    byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze
    stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy,
    sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia
    społecznego, oznaczyć sposób wykonania zobowiązania, wysokość
    świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. Rozwiązując umowę sąd
    może w miarę potrzeby orzec o rozliczeniach stron, kierując się zasadami
    określonymi w zdaniu poprzedzającym." (art. 357-1kc)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz