PracaGrupypl.praca.dyskusjeZagranica - jak znaleźć i nie dać się oszukać? › Re: Zagranica - jak znaleźć i nie dać się oszukać?
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zagranica - jak znaleźć i nie dać się oszukać?
    Date: Wed, 22 Mar 2006 06:37:43 +0100

    Przemyslaw Maciuszko napisal:

    >Naogladales sie chyba za duzo jakichs akcji propagandowych w stylu
    >'polski hydraulik podbije swiat'.
    >I skad pomysl, ze typowy Polak, to jakas 'zlota raczka'?

    Statystycznie bardziej, niz typowy czlowiek z kraju 1-go swiata. Oni sa
    strasznie niezaradni w pracach majsterkowych (poza hobbistami) i do kazdej
    bzdury wolaja specjaliste. Natomiast w Polsce czesto nie ma kasy na
    specjaliste albo nie chce sie ryzykowac pijanego specjalisty, wiec wiele
    rzeczy jest robionych silami rodzinnymi. Ja np. umiem rowno i gladko przykleic
    tapety, jesli druga osoba do pomocy ma zdolnosci manualne, pokryc rowno farba
    sciane (co jest wieksza filozofia, niz sie wydaje) tez umiem w zadowalajacy
    sposob. Jako ze nie ma to zadnego zwiazku z moim wyksztalceniem i zawodem,
    moge sie uznac za typowy przyklad przenikania w tym kraju takich umiejetnosci
    do szerszych rzesz spoleczenstwa :)
    Dla zachodnich to czarna magia. Nie wiem, czy kojarzysz skecz Monty Pythona o
    mechaniku rowerowym. Jest tam swiat zaludniony przez supermenow, ktorzy nie
    umieja sobie poradzic z zepsutym rowerem i pojawia sie Mechanik Rowerowy,
    ktory w tym odwroconym swiecie odgrywa role Supermana umiejac naprawic rower.
    Jak wiekszosc skeczow Monty Pythona, to byl celny komentarz do czegos
    rzeczywistego, co juz w ich czasach mialo miejsce.

    I jeszcze polecam do tego tematu reportaz http://www.nie.com.pl/art6570.htm

    I.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl