PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje › Re: ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje
    From: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje
    Date: Fri, 2 Aug 2002 09:00:54 +0200

    Użytkownik "Poink" <p...@o...z.pl> napisał w wiadomości
    news:aiat3t$arm$1@news.tpi.pl...
    Firme zaklada moj ojciec, pracuje on w
    > szkole wiec oplaca wszelke skladki - nie placi wiec 560 zl tylko 95 zl
    (kasa
    > chorych) za mozliwosc prowadzenia dzialalnosci. Zatrudnia mnie u siebie
    jako
    > studenta i przez to unikam placenia skladek ZUS (95 zl przy 560 to juz
    spora
    > roznica) zyskujac mozliwosc wystawiania faktur vat.

    Jeżeli prowadzisz wspólne gospodarstwo domowe (a pewnie tak jak jesteś
    studentem), to w działalności ojca jesteś osobą współpracująca (tak to sie
    formalnie nazywa) i nie możesz byc zatrudniony jako pracownik. Inaczej
    Ojciec Twój nie może zatrudnic jako pracownika żony, syna czy innych
    najbliższych członków rodziny.

    Wiesiek