PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS › Re: ZUS
    From: "libra" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS
    Date: Fri, 23 Apr 2004 00:59:25 +0200

    news:c68t4h$gcb$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Ekspertem w zakresie ZUS
    > dla mnie nie jesteś, ponieważ niezbyt szczęśliwie
    > wypowiedziałeś się w sąsiednim wątku
    > na temat równoległych ubezpieczeń z tytułu umowy o pracę.
    Jeśli czytałeś uważnie, zapewne zauważyłeś że sprostowałem
    swoją pomyłkę. A do miana eksperta nie aspiruję. Jako prowadzący
    od bardzo dawna DG czytam przepisy i staram się być na bieżąco.
    I tyle.

    > Niedawno chyba na plbiz stwierdziłeś,
    > że wszystkie zbędne dyskusje np w urzędach
    > ucinasz żądaniem podstawy prawnej.
    Zgadza się. I jak sądzę moja linia postępowania jest słuszna,
    bo od tego czasu mam znacznie mniej "kłopotów" z urzędami.
    A lubić mnie nie muszą. Są od tego by działać zgodnie z przepisami.
    Przykład. Decyzja urzędnika musi być wydana petentowi w określonym
    ustawą terminie wraz z pisemnym uzasadnieniem tejże. Prawo nie
    zostawia urzędnikom administracji państwowej wiele pola do popisu :-).
    Oczywiście to moja metoda i nikogo nie namawiam do stosowania.
    Aczkolwiek od dawna wiadomo, że petent znający swoje prawa
    jest znacznie trudniejszy do spławienia:-))).

    > Co myślisz o tych osobach, które
    > nie potrafią Ci podać podstawy prawnej do swoich wymagań?
    > Ja nie mogę powiedzieć o nich wiele dobrego :-)
    Mówimy o osobach czy urzędnikach? Ja nie muszę ci podać podstawy
    prawnej. Mogę Ci podać, albo skierować do odpowiedniej ustawy
    tylko (bo tylko dyskutujemy). Urzędnik musi podać bo taki obowiązek
    nakłada na niego ustawa (jak znam życie przyczepisz się, że nie podałem
    która i gdzie ;-))) )

    > Mogłem na Twoją odpowiedź powyżej odpowiedzieć jedynie,
    > że nie ta odpowiedź była błędna, a jak chcesz wiedzieć więcej-
    > zapytaj prawnika. Dalej byś nie wiedział
    > czego nie wiesz. Faktycznie zacytowałem jedno zdanie za dużo,
    > ale gdybyś wykazał odrobinę dobrej woli dowiedziałbyś
    > się szybciej o co chodzi.
    Kiedyś zwrócono mi uwagę bym na grupach podawał w cytacie
    tylko ten fragment wypowiedzi interlokutora, do którego moja
    wypowiedź się odnosi. Odniosłeś się do całości mojej wypowiedzi
    (tak bynajmniej to odebrałem), dlatego też wywiązała się dyskusja.
    Odnośnie dobrej woli (czy też chęci) wypowiedziałem się już.
    pozdrawiam
    L.