PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS › Re: ZUS
  • Data: 2004-04-22 16:51:15
    Temat: Re: ZUS
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 4/21/2004 12:20 PM, libra wrote:

    > Użytkownik "Dariusz Jaworski" <d...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Odpowiedź jest krótka.
    > Jak ktoś zarabia w miarę przyzwoicie, to koszty ZUS-u
    > i podatku mało go absorbują. Płaci , choć zdaje sobie sprawę
    > że sam lepiej by wykorzystał tą kasę.
    > Jak ktoś się pcha w DG nie mając biznesplanu, zaplecza finansowego,
    > pomysłu na działalność i strategicznego klienta, to po kilku miesiącach
    > zaczyna szukać i kombinować.

    Zapewne dużo lepiej jest, gdy pobiera zasiłek, pożycza od rodziny lub
    robi na czarno albo najzwyczajniej kradnie.

    W mojej ocenie lepiej byłoby, gdyby bariera samodzielnej działalności
    była niska - nie każdego stać na "plan" inny niż świadzczenie prostych
    usług czy nieskomplikowana produkcja.

    Wysoki próg inicjacji gospodarczej skutkuje restrykcyjną polityką
    fiskalną i wolniejszym tempem rozwoju.

    Być może, że Tobie to odpowiada, ponieważ przekraczając barierę
    konieczną do osiągnięcia sukcesu masz "lepiej" w relacji do innych i
    możesz być nastawiony krytycznie do "zusowskich kombinatorów".

    Pzdr: Catbert