PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZFŚS

  • 1. Data: 2004-04-18 16:01:01
    Temat: ZFŚS
    Od: "scorpion" <c...@k...pl>

    Czy mozna ubiegac sie o bezzwrotna pozyczke z zakladowego funduszu swiadczen
    socjalnych, jesli tak to w jakiej formie?

  • 2. Data: 2004-04-18 16:24:43
    Temat: Re: ZFŚS
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 18 Apr 2004 18:01:01 +0200, "scorpion"
    <c...@k...pl> zakodował:

    >Czy mozna ubiegac sie o bezzwrotna pozyczke z zakladowego funduszu swiadczen
    >socjalnych,

    Tak

    > jesli tak to w jakiej formie?

    W formie bezzwrotnej pożyczki

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2004-04-18 16:56:11
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Sun, 18 Apr 2004 18:01:01 +0200, na pl.praca.dyskusje, scorpion napisał(a):

    > Czy mozna ubiegac sie o bezzwrotna pozyczke z zakladowego funduszu swiadczen
    > socjalnych, jesli tak to w jakiej formie?

    Wnioski o zapomogi powinny być rozpatrywane 2 razy w roku. Czasem jest to
    zależne od kondycji firmy / choć nie powinno/ i trzeba je udokumentować np.
    wypis ze szpitala , zaświadczenie o leczeniu i rachunki z apteki, lub inne
    opłaty / węgiel/ , albo opis nagłego zdarzenia losu.
    Napisz podanie.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 4. Data: 2004-04-18 18:10:02
    Od: "aerowujek" <t...@p...pl>

    Mam pytanie czy można się ubiegać o taką pożyczkę bezzwrotną (zapomogę) na
    budowę domu?

  • 5. Data: 2004-04-18 18:36:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 18 Apr 2004 20:10:02 +0200, "aerowujek"
    <t...@p...pl> zakodował:

    >Mam pytanie czy można się ubiegać

    Tak, ubieganie nigdy nie jest zabronione ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2004-04-19 10:47:38
    Od: "Jacek R." <h...@o...pl>

    po pierwsze w zakładzie musi byc utworzony ZFŚS
    po drugie, o co możesz się ubiegać i na jakich zaadach okresla regulamin
    funduszu, a regulamin funduszu tworzy praodawca i on decyduje o jego
    ostatecznym kształcie
    po trzecie tylko pracodawca decyduje czy przyzna świadczenie i w jakiej
    wysokości
    po czwarte zapytaj swoim dziale personalnym a nie na grupie bo nie ma dwóch
    takich samych funduszy socjalnych i dwóch odentycznych zakladów ;-)

    Ra

  • 7. Data: 2004-04-21 22:41:33
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    tak to właśnie jest, że tu możesz się zapytać czy dany zakład powinien mieć
    ZFŚS - małe firmy na przykład nie muszą. A w firmach które są zobowiązane do
    składania pieniędzy na ten fundusz, środki są wydawane różnie. Pracowałem
    np. w pewnej firmie, w której na święta robili paczki w zaj... wielkości (ja
    tam dostałem "towaru" na sumę co najmniej półtora tysiąca) ale był to jedyny
    objaw istnienia ZFSŚ. W innej firmie niektórzy dostawali pożyczki (w ramach
    posiadanych środków, na 3% w skali roku, do spłacenia maks. w rok), ale do
    wysokości 12 tysięcy euro i poza tym ze środków były organizowane "spotkania
    po godzinach"
    Tak że chociażby na tym przykładzie widać jak różnie firmy mogą podchodzić
    do tego zagadnienia. A regulamin dotyczący ZFSŚ na pewno gdzieś w firmie "na
    sieci" jest dostępny
    pzdr
    gromax

  • 8. Data: 2004-04-23 09:45:13
    Od: w...@p...onet.pl

    > po pierwsze w zakładzie musi byc utworzony ZFŚS

    jeżeli pracodawca zatrudnia powyżej 20 pracowbników w przeliczeniu na pełne
    etaty to fundusz musi byc utworzony, jeżeli mniej to nie musi.

    Pracodawcy nieobjęci układem zbiorowym pracy oraz niezobowiązani do wydania
    regulaminu wynagradzania, informacje w sprawie nietworzenia Funduszu i
    niewypłacania świadczenia urlopowego przekazują pracownikom w pierwszym
    miesiącu danego roku kalendarzowego, w sposób przyjęty u danego pracodawcy.

    > po drugie, o co możesz się ubiegać i na jakich zaadach okresla regulamin
    > funduszu, a regulamin funduszu tworzy praodawca i on decyduje o jego
    > ostatecznym kształcie

    Zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z Funduszu oraz
    zasady przeznaczania środków Funduszu na poszczególne cele i rodzaje
    działalności socjalnej określa pracodawca w regulaminie ustalanym w
    porozumieniu z zakładowymi organizacjami zawodowymi. Pracodawca, u którego nie
    działa zakładowa organizacja związkowa, uzgadnia regulamin z pracownikiem
    wybranym przez załogę do reprezentowania jej interesów.

    Pracodawca jest stroną w procedurze ustalania regulaminu a nie podmiotem
    decyydującym o jego treści. Wszsytkie wydatki z ZFŚS muszą byc uzgodnione z ZZ
    lub reprezentantem załogi. Pracodawca jedynie ADMINISTRUJE tymi srodkami, nie
    decyduje o ich wydatkowaniu.

    > po trzecie tylko pracodawca decyduje czy przyzna świadczenie i w jakiej
    > wysokości

    j.w.

    > po czwarte zapytaj  swoim dziale personalnym a nie na grupie bo nie ma dwóch
    > takich samych funduszy socjalnych  i dwóch odentycznych zakladów ;-)

    Pracodawcy mogą prowadzić wspólną działalność socjalną na warunkach określonych
    w umowie. Umowa określa w szczególności przedmiot wspólnej działalności,
    zasady jej prowadzenia, sposób rozliczeń oraz tryb wypowiedzenia i rozwiązania
    umowy.

    Paweł

  • 9. Data: 2004-04-23 09:57:20
    Od: w...@p...onet.pl

    > Czy mozna ubiegac sie o bezzwrotna pozyczke z zakladowego funduszu swiadczen
    > socjalnych, jesli tak to w jakiej formie?

    po pierwsze jeżeli bezzwrotna to nie pożyczka.

    A do rzeczy:
    działalność socjalna polega m.in. na udzielaniu pomocy materialnej - rzeczowej
    lub finansowej, a także zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe na
    warunkach określonych umową.

    Więc jeżeli pożyczka to tylko na cele mieszkaniowe, jeżeli pomoc bezzwrotna to
    na cele mieszkaniowe lub na inne potrzeby. Jednak pomoc z ZFŚS uzależniona jest
    od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania
    z Funduszu. Jezeli Twoja sytuacja życiowa, rodzinna lub materialna uzasadnia
    udzielenie ci pomocy (np. w formie zapomogi) to masz uzasadnione podstawy do
    wystąpienia o taką pomoc. Szczegółowe zasady udzielania pomocy określa
    Regulamin ZFŚS obowiązujący u twojego praocdawcy. Jest on ogólno dostępny.
    Ponadto jeżeli działa organizacja związkowa to uzgadniała treść regulaminu i
    zna jego treść. Jeżeli nie działa Organizacja związkowa to treść regulaminu
    była uzgadniana z wybranym pracownikiem i on dysponuje pełną wiedzą o zakresie
    i formach pomocy socjalnej.

    Jeżeli pracodawca nie uzgodnił Regulaminu ze wskazanymi podmiotami lub
    wydatkuje środki w sposób niezgodny z ustawą np. wydaje na imprezy firmowe
    możesz spokojnie udać się do inspekcji pracy:

    Art. 12a. 1. Kto, będąc pracodawcą lub będąc odpowiedzialnym, w imieniu
    pracodawcy, za wykonywanie przepisów ustawy, nie wykonuje przepisów ustawy albo
    podejmuje działania niezgodne z przepisami ustawy, podlega karze grzywny.
    2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, orzeka się na podstawie wniosku
    pochodzącego od inspektora pracy w trybie określonym w dziale VII Kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia.

    Paweł