PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie zmieniające złożone przez pracownika?

  • 1. Data: 2007-08-06 18:37:23
    Temat: Wypowiedzenie zmieniające złożone przez pracownika?
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Sytuacja jest następująca:
    Umowa o pracę z aktualnym pracodawcą była podpisana bardzo dawno temu (20 lat).
    W umowie są raptem 3 zdania w rodzaju: miejsce wykonywaia pracy:
    <siedziba_firmy>, zakres obowiązków <bardzo ogólnie> itd. Nie precyzuje ona
    niczego, ponieważ dawniej po prostu nie pisało się umów w taki sposób, jak to
    się robi teraz. Nie było takiej potrzeby.

    A teraz czasy się zmieniły, warunki pracy są płynne i zmienne, w zalezności od
    humoru pracodawcy - pracownik chciałby podpisać nową umowę o pracę dokładnie
    precyzującą takie elementy, jak: zakres obowiązków, miejsce wykonywanie pracy,
    wynagrodzenie, zakaz konkurencji itd.

    Zauważyłem, że Kodeks Pracy nie przewiduje złożenia przez pracownika tzw.
    "Wypowiedzenia zmianiającego warunki pracy i płacy". Czy ktoś się może
    orientuje, jak można to zrobić? Czy zaproponować pracodawcy do podpisania nowy
    tekst umowy równocześnie wypowiadając poprzedni, czy może zwrócić się do
    pracodawcy z prośbą o przedstawienie jego propozycji umowy? Nie ukrywam, że
    pierwsze rozwiązanie jest lepsze. Jak się za to zabrać?

    Dziękuję,
    Lukasz

  • 2. Data: 2007-08-07 15:34:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Aug 2007 20:37:23 +0200, "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >pracodawcy z prośbą o przedstawienie jego propozycji umowy? Nie ukrywam, że
    >pierwsze rozwiązanie jest lepsze. Jak się za to zabrać?

    Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron i podpisanie nowej umowy.

  • 3. Data: 2007-08-07 15:36:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f97poq$99c$1@news.onet.pl LukaszS
    <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> pisze:

    > Zauważyłem, że Kodeks Pracy nie przewiduje złożenia przez
    > pracownika tzw. "Wypowiedzenia zmianiającego warunki pracy i płacy".
    To zauważ jeszcze, że crosspost bez uprzedzenia nie jest - delikatnie
    mówiąc - mile widziany.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-08-07 15:36:56
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-07 17:34 [Sławomir Szyszło] napisał(a):

    > Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron i podpisanie nowej umowy.

    Oczywiście zakładając optymistycznie, że pracodawca zechce podpisać nową
    umowę, której warunki mniej mu mogą odpowiadać niż obecne.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 5. Data: 2007-08-07 15:40:02
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-06 20:37 [LukaszS] napisał(a):

    > Zauważyłem, że Kodeks Pracy nie przewiduje złożenia przez pracownika
    > tzw. "Wypowiedzenia zmianiającego warunki pracy i płacy". Czy ktoś się

    Przewiduje.

    Art. 42.
    § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się odpowiednio do
    wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy.

    i wcześniej

    Art. 32.
    § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o pracę
    zawartą na: (...)

  • 6. Data: 2007-08-07 16:27:58
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 17:36:56 +0200, "Pe.Ka" <c...@t...cy> wklepał(-a):

    >Oczywiście zakładając optymistycznie, że pracodawca zechce podpisać nową
    >umowę, której warunki mniej mu mogą odpowiadać niż obecne.

    No trzeba uważać, żeby nie wyrwali z ręki rozwiązania umowy, a nowa jeszcze nie
    była podpisana. ;)

  • 7. Data: 2007-08-07 16:28:56
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    >Oczywiście zakładając optymistycznie, że pracodawca zechce podpisać nową
    >umowę, której warunki mniej mu mogą odpowiadać niż obecne.

    No trzeba uważać, żeby nie wyrwali z ręki rozwiązania umowy, podczas gdy nowa
    umowa jeszcze nie była podpisana. ;)

  • 8. Data: 2007-08-08 07:32:00
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    To zauważ jeszcze, że crosspost bez uprzedzenia nie jest - delikatnie
    mówiąc - mile widziany.

    Tak wiem, przepraszam. Więcej nie będę :)

    --
    Lukasz