PracaGrupypl.praca.dyskusje › co wybrać: urząd miasta czy centrum księgowe

  • 1. Data: 2007-08-06 16:22:00
    Temat: co wybrać: urząd miasta czy centrum księgowe
    Od: "iwi" <i...@N...gazeta.pl>

    Mam dylemat. Obecnie pracuję w urzędzie miasta. Otrzymałam propozycję pracy
    w nowopowstającym centrum księgowym. Warunki finansowe podobne. Co lepiej
    wybrać?

  • 2. Data: 2007-08-06 18:19:10
    Temat: Re: co wybrać: urząd miasta czy centrum księgowe
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    A co chcesz robic za 5 lat ?
    Co robisz teraz (UM) ?
    co mialbys robic tam ?

    Marcin

  • 3. Data: 2007-08-06 18:47:40
    Od: "Iwi" <i...@g...pl>

    Marcin <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A co chcesz robic za 5 lat ?
    > Co robisz teraz (UM) ?
    > co mialbys robic tam ?
    >
    > Marcin

    nie wiem co chcę robić z 5 lat, chyba trochę pogubiłam się
    -obecnie zajmuję się głównie kontrolowaniem prawidłowości wykonania
    zleconych zadań publicznych, poza tym zawieraniem umów, przygotowywaniem
    płatności, ewidencją stowarzyszeń i typowymi dla urzędu sprawami czyli
    odpowiadaniem na pisma,
    - tam moja praca polegała by na ewidencjonowaniu faktur zakupu, w tym
    sprawdzaniem ich pod względem merytorycznym tzn., czy towar dotarł w
    ilościach wskazanych na fakturze i ewentualnym wyjaśnianiu różnic.
    I co ty na to?

  • 4. Data: 2007-08-06 19:31:10
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Iwi wrote:
> [...]
    > sprawdzaniem ich pod względem merytorycznym tzn., czy towar dotarł w
    > ilościach wskazanych na fakturze i ewentualnym wyjaśnianiu różnic.

    A co jest bardziej rozwojowe ? Ja bym na to tak popatrzał,
    gdzie będziesz mogła się uczyć nowych rzeczy, a nie stać
    w miejscu ? Kasa jak tak bardzo Ci nie zależy może zejść
    na drugi plan.
    Zrób sobie na kartce podzielonej na pół wady i zalety obu
    rozwiązań i zdecyduj. Jakoś się trzeba z problemem zmierzyć :)

  • 5. Data: 2007-08-06 20:25:12
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Z mojego punktu widzenia tam gdzie chcesz sie przeniesc jest
    nieciekawie. Przechodzenie do takiej firmy w Twoim przypadku mialoby jeden
    plus gdybys nastawil sie na powolny proces stawania sie kierownikiem albo od
    razu aplikowal na takie stanowisko. Warunek, komunikatywnie jezyk obcy (nie
    wiem jaka to firma, ale pewnie angielski to podstawa). Znam kilka osob
    ktorzy w wieku 30 lat sa na relatywnie wysokich stanowiskach (powiedzmy, ich
    kierownik to juz poziom EMEA), a zaczynali wlasnie od kilku osob w jakims
    dobrze zdefiniowanym projekcie w firmie out-s. Tak naprawde nie masz sie
    czego bac bo tam jest jedna wielka procedura i trzeba tylko pilnowac planow
    ktore sam po czesci stworzysz. Jesli myslisz o tym, zeby zostac do emerytury
    jednym z setek 'ksiegowych', 'audytorow' etc wykonujacych uslugi dla calej
    (lub czesci) korporacji to odradzam. Cos sie nauczysz, ale szybko dojdziesz
    do sciany i wtedy tylko decyzja o zmianie pracy ci zostanie.

    Plusy obecnej pracy to wg. mnie: Mozliwosc poznania administracji od
    wewnatrz, brzmi moze glupio ale jeszcze dlugo w tym kraju to panstwo bedzie
    jednym z glownych graczy na rynku inwestycji wszelakich. Znajomosci - nie
    mowie od razu 'sitwa' ale interesy robi sie na bazie kontaktow spolecznych
    (no chyba ze postwaisz np. drugiego Google'a). Firmy
    uslugowo-budowlano-handlowe bazuja na tym, ze ludzi sie znaja. A badzmy
    szczerzy, jak chcesz sie czegos dorobic to raczej odradzam etat.

    Ktos ma jakies pomysly ?