PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie umowy o prace a zwolnienie lekarskie › Re: Wypowiedzenie umowy o prace a zwolnienie lekarskie
    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy o prace a zwolnienie lekarskie
    Date: Tue, 25 Oct 2005 23:53:12 +0200

    adasiek wrote:
    > no coz: jezeli urzednika prezentujacego Tobie obowiazujace przepisy
    > nazywasz "madra pani", to az boje sie pytac jakie masz ogolne zdanie
    > o urzednikach;
    Ogolnie? Kiepskie.
> [...]
    > szczesliwym kolesiem; jest piatek; wlasnie zakonczyla Ci sie umowa - moze
    > Ty ja wypowiedziales, moze to byl czas okreslony i sobie poszla, moze
    > odbylo sie to za porozumieniem stron; masz "przyrzeczone" ustnie, ze od
    > poniedzialku pracujesz w nowym miejscu - no tylko, ze umowe podpiszesz
    > dopiero pierwszego dnia pracy - moze masz akurat taki uklad w nowej pracy;
    > no i np. w sobote okazuje sie, ze zlamales noge i trafiasz do szpitala;
    > jest to jakies skomplikowane zlamanie - Twoj "przyrzeczony" pracodawca
    > oczywiscie nie podpisuje z Toba jednak umowy - no i zostajesz bez srodkow
    To prosciej byloby wprowadzic zapis ze prawo do zasilku chorobowego
    konczy sie np w nastepnym dniu roboczym. Wtedy pozwoliloby to uniknac
    przekretow.
    Z drugiej strony z tego co wiem, to "zwykly" lekarz nie moze chyba
    wystawic zwolnienia na dluzej niz 14 dni?
    > moze ludziom dobrze wyksztalconym trudno to sobie wyobrazic; przeciez
    > jest ostra selekcja kandydatow, trzeba spelniac wiele wymagan - ale
    > nie tylko tacy ludzie sa w Polsce - jest przeciez pelno stanowisk, na
    > ktore mozna Cie przyjac bez pieciostopniowego assessment center - np.
    > pracownicy hali w supermarketach czy wiele innych;
    Ludzie dobrze wyksztalceni wbrew pozorom moga sobie wiele wyobrazic.
    Zwlaszcza jesli nie zyja w "hermetycznym" srodowisku i maja roznych
    znajomych, z rozna sytuacja materialno-zawodowa.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl