PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie i urlop.

  • 1. Data: 2006-09-01 18:34:22
    Temat: Wypowiedzenie i urlop.
    Od: mariusz <e...@W...fm>

    Dzien dobry,

    W tym roku, w polowie wrzesnia, mija mi 2 lata od czasu kiedy ukonczylem
    studia i rozpoczalem prace u obecnego pracodawcy. Co za tym idzie w
    polowie wrzesnia wymiar przyslugujacego mi w roku urlopu zmienia sie z
    20 na 26 dni. W sierpniu zlozylem wypowiedzenie, poniewaz znalazlem
    bardziej interesujaca mnie prace. Mam miesieczny okres wypowiedzenia
    (umowa na stale), zatem koncze prace u obecnego pracodawcy z dniem
    30.09.06r. Moje pytanie do Panstwa brzmi ile dni urlopu przysluguje mi
    do wykorzystania u obecnego pracodawcy ?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2006-09-01 22:08:59
    Temat: Re: Wypowiedzenie i urlop.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 01 Sep 2006 20:34:22 +0200, mariusz
    <e...@W...fm> zakodował:

    >(umowa na stale), zatem koncze prace u obecnego pracodawcy z dniem
    >30.09.06r. Moje pytanie do Panstwa brzmi ile dni urlopu przysluguje mi
    >do wykorzystania u obecnego pracodawcy ?

    8/12*20 + 1/12*26= 16 dni

    Przepisy o urlopie proporcjonalnym, bo zmieniasz pracę. Gdybyś nie
    zmieniał, od połowy września miałbyś dodatkowe 6 dni.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-09-02 07:23:12
    Od: mariusz <e...@W...fm>

    > 8/12*20 + 1/12*26= 16 dni
    >
    > Przepisy o urlopie proporcjonalnym, bo zmieniasz pracę. Gdybyś nie
    > zmieniał, od połowy września miałbyś dodatkowe 6 dni.

    Rozumiem, ze u nowego pracodawcy (zaczynam prace od 02.10.06) do konca
    bierzacego roku bedzie mi przyslugiwac urlop w wymiarze:

    (3/12) * 26 =6.5

    Czyli 7 dni urlopu tak?
    Czy moze to, ze data na umowie jest od 02.10 (01.10 to niedziela) cos
    zmieni w tej kwestii?

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-09-02 08:56:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 02 Sep 2006 09:23:12 +0200, mariusz
    <e...@W...fm> zakodował:

    >Rozumiem, ze u nowego pracodawcy (zaczynam prace od 02.10.06) do konca
    >bierzacego roku bedzie mi przyslugiwac urlop w wymiarze:
    >
    >(3/12) * 26 =6.5
    >
    >Czyli 7 dni urlopu tak?

    Zgadza się.

    >Czy moze to, ze data na umowie jest od 02.10 (01.10 to niedziela) cos
    >zmieni w tej kwestii?

    Nie. Każdy niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę, każdy niepełny
    dzień urlopu też w górę.

  • 5. Data: 2006-09-02 09:34:36
    Od: mariusz <e...@W...fm>

    > Zgadza się.

    > Nie. Każdy niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę, każdy niepełny
    > dzień urlopu też w górę.

    Dziekuje Ci za pomoc.

  • 6. Data: 2006-09-02 13:34:33
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Kaizen napaskudził na ekranie:

    > Pięknego dnia Fri, 01 Sep 2006 20:34:22 +0200, mariusz
    > <e...@W...fm> zakodował:

    > 8/12*20 + 1/12*26= 16 dni

    A nie liczy się według takiego wymiaru jaki ma na dzień rozwiązania umowy o
    pracę, czyli na koniec września miałby 26 dni, czyli 9/12*26 = 20 dni?

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2006-09-03 12:46:45
    Od: mariusz <e...@W...fm>

    Nikiel ;) napisał(a):

    > A nie liczy się według takiego wymiaru jaki ma na dzień rozwiązania umowy o
    > pracę, czyli na koniec września miałby 26 dni, czyli 9/12*26 = 20 dni?

    Powyzsza opcja brzmi dla mnie duzo bardziej optymistycznie :)

  • 8. Data: 2006-09-03 12:52:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 02 Sep 2006 15:34:33 +0200, "Nikiel ;)"
    <n...@p...fm> zakodował:

    >A nie liczy się według takiego wymiaru jaki ma na dzień rozwiązania umowy o
    >pracę, czyli na koniec września miałby 26 dni, czyli 9/12*26 = 20 dni?

    Nie

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia
    1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu
    wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop

    (Dz. U. Nr 2 z 9 stycznia1997 r., poz. 14)

    § 3. Pracodawca ustala wymiar proporcjonalnego urlopu wypoczynkowego
    przysługującego pracownikowi w roku kalendarzowym, w którym nabył on u
    tego pracodawcy prawo do urlopu w wyższym wymiarze, uwzględniając
    odrębnie okres przypadający przed nabyciem prawa do urlopu w wyższym
    wymiarze i odrębnie okres przypadający po nabyciu prawa do takiego
    urlopu.

    Przy czym, jak pisałem, kluczowe jest tu stwierdzenie "urlop
    proporcjonalny" - oznacza urlop w roku, który nie jest w całości
    przepracowany u jednego pracodawcy.

  • 9. Data: 2006-09-03 13:35:55
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

> [...]

    > odrębnie okres przypadający przed nabyciem prawa do urlopu w wyższym
    > wymiarze i odrębnie okres przypadający po nabyciu prawa do takiego

    http://www.e-kadry.com.pl/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=204&Itemid=121

    Rozporządzenie MPiPS z 8.1.1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania
    urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop (Dz.U. Nr 2, poz. 14 zpóźn. zm.)
    ost. zmiana: Dz.U. 2003 Nr 230, poz. 2290, obowiązuje od: 1.1.2004 r.
    wszystkie zmiany:
    Dz.U. 2003 , Nr 230, poz. 2290
    Dz.U. 2002 , Nr 214, poz. 1810

    "§ 3 [Ustalenie wymiaru urlopu] Wymiar proporcjonalnego urlopu
    wypoczynkowego w roku kalendarzowym, w którym pracownik nabył u danego
    pracodawcy prawo do urlopu wypoczynkowego w wyższym wymiarze, ustala się
    uwzględniając wyższy wymiar tego urlopu. "

    Więc jak to jest?

  • 10. Data: 2006-09-03 19:44:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 03 Sep 2006 15:35:55 +0200, "Nikiel ;)"
    <n...@p...fm> zakodował:

> [...]
    >pracodawcy prawo do urlopu wypoczynkowego w wyższym wymiarze, ustala się
    >uwzględniając wyższy wymiar tego urlopu. "

    Dziwne. Na sejm.gov.pl jest wersja, którą ja cytowałem i ma status
    "obowiązujący".

    Ale faktycznie ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
    z dnia 6 grudnia 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie
    szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i
    wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego
    za urlop.

    Wprowadza brzmienie, które podałeś.

    Reasumując - myliłem się i liczy się 26 dni x ilość miesięcy.