PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie informatyka › Re: Wynagrodzenie informatyka
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wynagrodzenie informatyka
    Date: Tue, 15 Feb 2005 16:44:50 +0100

    Użytkownik "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cut1sg$c49$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > mój informatyk z definicji jest zdolny i chętny do pracy,
    > inaczej by u mnie nie pracował
    > tylko jak go wynagradzać aby nie zatracił tych chęci
    > oraz korzystania ze swych zdolności? jak go zachęcić do
    > podwyższania swojej wiedzy?
    >
    > jeśli dostanie wysoką płacę (obojętnie pensja czy premia)
    > to wpadnie w rutynę, poza satysfakcją finansową (jakże istotną)
    > raczej nie będzie miał satysfakcji z wykonywanej pracy,
    >
    > ustalić stawki, że za certyfikat dostanie tyle i tyle?
    > miesięcznie czy jednorazowo?

    IMHO zrobic mu "sciezke kariery" i omowic z nim - w jakim kierunku chcialby
    sie rozwijac, jakie szkolenia, jakie certyfikaty i zrobic klarowny system
    podwyzek po osiaganiu kolejnych stopni wymagan. Jasny system awansow bardzo
    motywuje, gdy nagrody sa adekwatne do podejmowanych wysilkow.

    > jak uniknąć sytuacji, że za 2 lata mi powie,
    > że mu się nudzi i odchodzi bo znalazł sobie ciekawszą pracę?

    Zwiekszac mu zakres obowiazkow/odpowiedzialnosc stosownie do jego
    podwyzszanych kwalifikacji tak, zeby mogl wykorzystywac to, czego sie uczy.
    Jesli firma nie ma zapotrzebowania na bardziej wyrafinowane uslugi niz on
    obecnie swiadczy ani nie rozwinie sie tak, zeby rownolegle z jego rozwijem
    to zapotrzebowanie sie pojawialo, to w przypadku ambitnej osoby moze
    zaistniec problem nudy - wtedy mozna to probowac rozwiazac niefinansowymi
    benefitami, ktore uczynia jego zycie ciekawszym i stworza przywiazanie do
    firmy, ktorego konkurencja nie oferujaca takiego pakietu nie bedzie w stanie
    przelamac.

    I.