PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie informatyka › Re: Wynagrodzenie informatyka
    From: "Tomasz" <t...@g...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wynagrodzenie informatyka
    Date: Tue, 15 Feb 2005 16:40:58 +0100

    > Pytania:
    > tzn ktoś liczy te nadgodziny czy nie? a premia jest zależna od
    > ilości tych nadgodzin czy nie?

    eee... ktos liczy te nadgodziny???! premia za nadgodziny?!!! a moze po
    prostu za nie zaplacic! (wiem... ale, niektorym nie wydaje sie to oczywiste
    ze za nadgodziny sie po prostu placi... a nie 'nagradza premia')

    > kursy, szkolenia - OK
    > jak jest mierzona ogólna szybkość uczenia się?

    stabilnoscia systemu w ciagle zmieniajacych sie warunkach zewnetrznych
    zagrozen :)

    > mój informatyk z definicji jest zdolny i chętny do pracy,
    > inaczej by u mnie nie pracował

    a to napewno ;)

    > tylko jak go wynagradzać aby nie zatracił tych chęci
    > oraz korzystania ze swych zdolności? jak go zachęcić do
    > podwyższania swojej wiedzy?

    hmm... umozliwic mu to? bo w wiekszosci firma w ktorych pracowalem, to sie
    musialem uczyc za wlasne pieniadze... milo by bylo jakby taka firma
    doceniajac moja prace wyslala mnie na szkolenie, a nie tylko wskazala, ze
    przeciez te wszyskie informacje sa w sieci za darmo :( , albo z wielkim
    bolem kupila mi ksiazke (i mowie tu raczej o tytulach w oryginale... ktore
    niestety tanie nie sa :(

    > jeśli dostanie wysoką płacę (obojętnie pensja czy premia)
    > to wpadnie w rutynę, poza satysfakcją finansową (jakże istotną)
    > raczej nie będzie miał satysfakcji z wykonywanej pracy,

    to musialbys mu dawac nowe wyzwania... a to trudne... oczywiscie zawsze sa
    nowe problemy i bugi.. ale zwykle wyglada to tak, kontrola logow, zmiana
    tasiemek z backupem, przeglad prasy (oczywiscie specjalistycznej ;) )
    sciagnie latek, modyfikowanie systemu zeby byl 'bardziej' i normalna orka
    (konta, uprawnienia, logi, bledy i problemy) (oczywiscie informatyk = admin,
    lub inny odpowiedzialny za poprawne dzialanie systemu/sieci)

    no chyba ze informatyk, to u ciebie programista ktory co jakis czas ma nowe
    zadanie , no ale wtedy dajesz premie za wykonane zadania/moduly (linijki
    kodu? :-D ) i sprawa jest dosc prosta

    <dygresja> kumpel w duzej firmie za ciezkie pieniadze od ponad roku dlubie
    jeden modul - modyfikuje go pod kolejnych klientow... ostatnio powiedzial ze
    zmienia prace, bo juz nie moze wytrzymac... ztcw przenosi sie do mniejszej
    firmy, na nieco gorsze warunki (kasa pewnie taka sama, ale brak socjalek),
    ale za to takiej, ktora realizuje duzo roznych ciekawych
    projektow...</dygresja>

    > ustalić stawki, że za certyfikat dostanie tyle i tyle?
    > miesięcznie czy jednorazowo?

    imho juz samo wyslanie na szkolenie i mozliwosc zdobycia cert jest jakims
    tam bonusem (bo nie wszystkie firmy czuja taka potrzebe i np. dla mnie
    mozliwosc szkolenia sie i zaliczania kolejnych certow jest bonusem). (ztcw w
    niektorych firmach za odbyte kursy i posiadane certyfikaty dostaje sie
    jakies bonusy roczne - przelozony po prostu okresla jakiego typu wiedza jest
    potrzebna i za jej zdobycie premiuje pracownika... np. za nauczenie sie
    kolejnego jezyka obcego)

    > jak uniknąć sytuacji, że za 2 lata mi powie,
    > że mu się nudzi i odchodzi bo znalazł sobie ciekawszą pracę?

    :) jak dla mnie to wystaczy mozliwosc szkolenia, udzialu w ciekawych
    konferencjach/targach/prezentacjach etc... poza tym nigdy nie mozna byc
    niczego pewnym, bo zawsze sie znajdzie jakis kusiciel... a to lepsza pensja,
    a to ciekawsze wyzwana, a to bardziej powazana firma

    PS. podpytalem kumpla, i jednak wydawalo mi sie, bo ma 10% premii
    regulaminowej za zmieszczenie sie w budzecie, 30% za poprawne dzialanie
    sieci LAN, 30% za WAN i 30% za system sprzedazy. (siec malo zlozona i latwa
    w administracji, a system sprzedazy jest outsorcowany (hmm... jak to bedzie
    po polsku? :) ) wiec tak naprawde te 30% dostaje za poganianie serwisantow
    ;) ) i nic na temat okreslonych % za dni niedzialania systemu (moze
    pomylilo mi sie z umowa jaka maja podpisana z firma serwisujaca im system
    sprzedazy...)

    --
    Tomek