PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie informatyka › Re: Wynagrodzenie informatyka
    From: "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wynagrodzenie informatyka
    Date: Tue, 15 Feb 2005 15:43:48 +0100

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    news:D3nQd.49319$2e4.1676@news.chello.at...
    > Krótko napisze jak wynagradzany jest bliski mi informatyk :)
    > Stała pensja, dość wysoka i dość wysoka premia. Premia jest za ogólne
    > zasługi czyli nadgodziny (które osobno nie są rozliczane), skończone
    > kursy, szkolenia (fundowane przez firme), ogólną szybkość uczenia się,
    > radzenie sobie z nagłymi, awaryjnymi sytucjami, ogólne zdolności i
    > chęci do pracy i podwyższania swojej wiedzy.
    a tak konkretnie?
    bo z tego co napisałeś to ma dwie pensje:
    jedna to wynagrodzenie podstawowe a druga to premia
    (nazwa tak dla niepoznaki, tylko czego?)

    Pytania:
    tzn ktoś liczy te nadgodziny czy nie? a premia jest zależna od
    ilości tych nadgodzin czy nie?
    kursy, szkolenia - OK
    jak jest mierzona ogólna szybkość uczenia się?
    mój informatyk z definicji jest zdolny i chętny do pracy,
    inaczej by u mnie nie pracował
    tylko jak go wynagradzać aby nie zatracił tych chęci
    oraz korzystania ze swych zdolności? jak go zachęcić do
    podwyższania swojej wiedzy?

    jeśli dostanie wysoką płacę (obojętnie pensja czy premia)
    to wpadnie w rutynę, poza satysfakcją finansową (jakże istotną)
    raczej nie będzie miał satysfakcji z wykonywanej pracy,

    ustalić stawki, że za certyfikat dostanie tyle i tyle?
    miesięcznie czy jednorazowo?

    powtarzam: informatyk dostaje godziwą płacę za swoją pracę,
    czyli za to aby wszystko działało,
    ale jednocześnie, z czego zdaję sobie sprawę,
    nie jest on szwaczką ani nie kopie rowów,
    (stąd cała trudność w premiowaniu go)

    jak uniknąć sytuacji, że za 2 lata mi powie,
    że mu się nudzi i odchodzi bo znalazł sobie ciekawszą pracę?

    --
    Adam Liberacki