PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymóg okreslonego ubioru przez pracodawce-brak kontaktu z klient

  • 1. Data: 2009-01-14 08:28:48
    Temat: Wymóg okreslonego ubioru przez pracodawce-brak kontaktu z klient
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    Mam pytanie czy pracodawca moze wymagac aby pracownik przychodził do pracy
    ubrany w
    - bluzkę z dekolten
    - garnitur z krawatem w niekrzykliwe kolory
    itp bzdury. Zasadniczo pracownik nie ma żadnego wizualnego kontaktu z
    klientem. Jakie przepisy to regulują ? Jak można walczyć z głupotą nierobów-
    managerów którzy plodzą takie pomysły ? Gdzie takie ustalenia musza być
    zapisane zeby uzyskały status ważności i były niepodwazalne - w umowie o
    pracę ?

    Pozdrawiam
    rt

  • 2. Data: 2009-01-14 09:16:43
    Od: "dzikus" <d...@w...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > managerów którzy plodzą takie pomysły ? Gdzie takie ustalenia musza być
    > zapisane zeby uzyskały status ważności i były niepodwazalne - w umowie o

    Nie znam sie na przepisach, aczkolwiek to zakrawa o kryminal...Fakt faktem,
    ze sa miejsca pracy, gdzie schludne ubranie jest wrecz pozadane, ale nie
    dajmy sie zwariowac i oglupic... Zrozumialbym tez ten wymog, gdyby byla to
    agencja towarzyska (chodzi o ten dekolt)...
    --
    SprzedamTo.pl
    MojaJura.pl - moje miejsce na Ziemi

  • 3. Data: 2009-01-14 12:01:33
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 14 Sty, 09:28, "rt" <x...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > ubrany w
    > - bluzkę z dekolten
    > - garnitur z krawatem w niekrzykliwe kolory

    W granicach rozsadku :)

    > Zasadniczo pracownik nie ma żadnego wizualnego kontaktu z
    > klientem.

    Nie ma znaczenia

    > Jakie przepisy to regulują ?

    Wewnetrzny regulamin?

    > Jak można walczyć z głupotą nierobów-
    > managerów którzy plodzą takie pomysły ?

    Zmienic prace

    Pytanie - jak znajdziesz w kodeksie ze pracodwaca nie ma prawa
    narzucac stroju pracownikowi to co zrobisz? Pokazesz ten paragraf
    szefowi? Wtedy pewnie pojedzie Ci po premii.
    Moze najpierw sprobuj pogadac z szefem? Jesli po dobroci nie pojdzie,
    to rozwiazanie kodeksowe raczej na pewno zakonczy sie rozstaniem :)

  • 4. Data: 2009-01-14 20:38:01
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 08:28:48 +0000 (UTC), "rt" <x...@N...gazeta.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >managerów którzy plodzą takie pomysły ? Gdzie takie ustalenia musza być
    >zapisane zeby uzyskały status ważności i były niepodwazalne - w umowie o

    Zasadniczo wg mnie nie powinno się narzucać, choć jak czasem widuję niektórych
    współpracowników, to naprawdę ręce opadają. Jeden chodzi latem boso albo w
    samych skarpetkach, inny wygląda jakby miał zamiar ćwiczyć na siłowni, a dziś
    widziałem gościa, który po biurze łaził w domowych kapciach. Niektórzy o ubiorze
    mają naprawdę blade pojęcie.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 5. Data: 2009-01-14 21:52:36
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" napisał:
> [...]
    > dziś
    > widziałem gościa, który po biurze łaził w domowych kapciach. Niektórzy o

    podobnie może się wypowiedzieć ktoś o tobie:O)
    a co do pracodawcy to ma prawo żądać stroiu służbowego w pracy, ale wtedy
    musi go pracownikom zakupić orac go prać (albo zapłącić pracownikowi i za
    stroj i za pranie)

  • 6. Data: 2009-01-14 22:10:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    b.googlegroups.com
    badzio <b...@g...com> pisze:

    > W granicach rozsadku :)
    Powiedz coś o tych granicach.
    Ale tak wiesz - nie w oderwaniu od prawa.

    > Nie ma znaczenia
    Ma. On napisał _zasadniczo_ czyli incydentalnie może mieć.

    > Wewnetrzny regulamin?
    Regulamin czego?

    > Zmienic prace
    > Pytanie - jak znajdziesz w kodeksie ze pracodwaca nie ma prawa
    > narzucac stroju pracownikowi to co zrobisz? Pokazesz ten paragraf
    > szefowi? Wtedy pewnie pojedzie Ci po premii.
    I co z tego?
    Włożysz strój małpy jak ci pracodawca każe?

    > Moze najpierw sprobuj pogadac z szefem? Jesli po dobroci nie pojdzie,
    > to rozwiazanie kodeksowe raczej na pewno zakonczy sie rozstaniem :)
    Niewykluczone, że zakończy się procesem.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-01-15 19:45:39
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 22:52:36 +0100, "gargamel" <s...@d...eu>
    wklepał(-a):

    >podobnie może się wypowiedzieć ktoś o tobie:O)

    Może, ale staram się nie schodzić poniżej pewnego poziomu. Chodzenie w
    skarpetkach po biurze uważam za obciachowe.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 8. Data: 2009-01-15 20:51:12
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > managerów którzy plodzą takie pomysły ? Gdzie takie ustalenia musza być
    > zapisane zeby uzyskały status ważności i były niepodwazalne - w umowie o

    bliski znajomy byl raz w takiej sytuacji, a ze lubil robic zart to skroil sobie
    gajorek i krawat z jakiegos pobabcinego materialu na zaslony. pracodawca
    poprosil go, zeby poszedl sie przebrac, ten przebral sie w ubikacji w normalny
    stroj (juz nie gajorek) i nie bylo wiecej tematu...

  • 9. Data: 2009-01-16 21:18:37
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:

    > Chodzenie w
    > skarpetkach po biurze uważam za obciachowe.

    Niektórzy pracodawcy,tak BARDZO chcą,żeby w biurach pracownik czuł się jak w
    domu lub w przedszkolu(tak go traktują jak dzieciaka 4 letniego) bo do tego
    można porównać w większości zachowanie ludzi w takich miejscach(miła
    atmosfera itp.)to czemu by nie chodzić w skarpetkach lub kapciach ;-)
    Szefie mówisz i masz :-)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-01-19 09:39:45
    Od: Agnieszka <g...@g...com>

> [...]
    > managerów którzy plodzą takie pomysły ? Gdzie takie ustalenia musza być
    > zapisane zeby uzyskały status ważności i były niepodwazalne - w umowie o

    Ubiór pracownika to element kultury korporacyjnej. Nawet jeżeli nie
    masz kontaktu z klientem zewnętrznym, masz kontakt z innymi
    pracownikami - a to twój klientem wewnętrzny. Takie działania jak
    ustalony dresscode ma za zadanie sprawić, byś w pracy czuł się dobrze
    mając do czynienia z profesjonalistami a nie chodzić rozproszony w
    związku z "mini" koleżanki lub sandałami kolegi. Pracuję w firmie,
    gdzie pracodawca wymaga odpowiedniego ubioru. Jeżeli pracownikowi
    podoba się firma, utożsamia się z nią, traktuje serio swoją pracę to
    pewnie nie będzie miał nic przeciwko, aby wyrazić to stosownym
    ubiorem. A jeżeli pracownikowi to się nie podoba, to faktycznie może
    zmienić pracę :-)