PracaGrupypl.praca.dyskusjeWykształcony w USA szuka pracy › Re: Wykształcony w USA szuka pracy
  • Data: 2003-02-11 00:35:16
    Temat: Re: Wykształcony w USA szuka pracy
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> writes:

    > n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) wrote in
    >
    > /ciach.../

    > 1. studia MBA sa drogie, to inwestycja, ktora trzeba skalkulowac
    > 2. studia MBA nie sa juz przepustka do otrzymania pracy, ani w Polsce, ani w USA
    :-(

    a to w ogole kiedykolwiek byly, przynajmniej w usa?
    oczywiscie, ze nie. ale znacznie latwiej dostac prace w jakims
    zawodzie majac w tym zawodzie wyksztalcenie kierunkowe, niz go nie
    majac.
    chyba sie z tym zgodzisz?

    przedpiscy napewno nikt nie da rady typu "stary zrob to-i-to i na mur
    beton bedziesz mial rpace - bo takie procedury po prostu nie
    istnieja. kazda jest tylko zwiekszaniem prawdopodobienstwa czegos,
    ulatwianiem dostania sie do wyznaczonego celu.

> [...]
    > chodzi przede wszystkim o studia podyplomowe, "executive MBA", podejmowane przez
    > ludzi w wieku bardziej zaawansowanym niz przecietny absolwent-magister. Rekrutujacy

    > prowadza zazwyczaj indywidualne rozmowy z kazdym z nich i tak dobieraja grupe, aby
    > zapewnic maksymalnie wysoki poziom. Osobom bez doswiadczenia zawodowego, z
    > doswiadczeniem niewielkim albo nieadekwatnym do programu studiow nierzadko
    > odmawiaja. Po prostu nie bylyby one w stanie uczestniczyc aktywnie w case-studies i

    > zanizalby poziom grupy skladajacej sie w wiekszosci z managerow szlifujacych swoje

    no to kijowo jest.
    ale pokazuje raz jeszcze, ze nawet rynek zdobywnia wyksztalcenia w
    polsce jest kontrolowany i obwarowany jakimis dziwnymi warunkami.

    co w takim razie z ludzmi, ktorzy chca zmienic swoj zawod? to chyba
    nic tylko sie pochlastac, jak juz nawet do szkoly nie mozna pojsc...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net