PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wykształcenie Polaków a obywateli UE

  • 1. Data: 2005-11-04 12:33:30
    Temat: Wykształcenie Polaków a obywateli UE
    Od: Daniel Rogas Roginski <r...@N...pl>

    Witam

    Czy ktos orientuje sie może jak wypadają Polacy na tle innych obywateli
    UE jesli chodzi o poziom wykształcenia?

    Czy na zachodnich rynkach pracy mozemy konkurowac czyms innym, a nie
    tylko cena?

    --
    Daniel 'Rogaś' Rogiński
    www.foto-rogas.prv.pl

  • 2. Data: 2005-11-04 14:16:25
    Temat: Re: Wykształcenie Polaków a obywateli UE
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    wiesz ich wyksztalcenie jest dostosowane do rynku
    nasze nie
    :]

    i glowna bariera to znajomosc jezyka

    wyksztalcenie nie jest problemem z naszej strony

  • 3. Data: 2005-11-04 14:45:38
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Rogas Roginski" napisał w wiadomości

    > Czy ktos orientuje sie może jak wypadają Polacy na tle innych obywateli
    > UE jesli chodzi o poziom wykształcenia?

    Ja myślę, że oni są wykształceni, a my mamy dyplomy. I należy za to winić
    system.

    pzdr,
    Aga

  • 4. Data: 2005-11-04 15:21:23
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 4 Nov 2005 15:45:38 +0100, "aga.p" wrote:

    >I należy za to winić system.

    I cyklistów, nie zapominaj o cyklistach!

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 5. Data: 2005-11-04 23:35:59
    Od: "MHCMega" <j...@...pl>

    Nasze wykształcenie jest wyższe niż ich.
    Problemem jest bariera językowa.

    Ichnie jest bardziej "praktyczne", tam wszyscy kończą studia 3-letnie.
    Zatrudnianie kogoś po 5-letnich studich na zachodzie jest trudne, tam sie
    kończy 5-letnie tylko
    jak sie chce zacząć kariere naukową. Górujemy wiedzą "podstawową".

    MHCMega

  • 6. Data: 2005-11-04 23:59:28
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bremse" napisał w wiadomości
    > I cyklistów, nie zapominaj o cyklistach!

    Nie, nie, nie - cyklistów to ja za coś innego winię:))
    W tym przypadku to zdecydowanie system i paru kolejnych ministrów. Po
    pierwsze - "edukujemy się" zbyt długo, po drugie zbyt ogólnie, po trzecie
    zbyt teoretycznie. Jeżeli zdasz się tylko na studia, to w pierwszej pracy po
    zobaczysz jak wielu rzeczy jeszcze nie wiesz.

    Program nauczania na niższych etapach jest zbyt mało urozmaicony i
    niedostosowany do indywidualnych potrzeb i wymagań uczniów. Jak pomyślę ile
    dzieciaków się zniechęca do nauki w ogóle bo każą im się uczyć
    niepotrzebnych pierdół, to aż mnie skręca. Z drugiej strony "wykształceni"
    nie potrafią porozumieć się w obcym języku, a jeśli już to tylko w
    angielskim, bo przecież inne są nieważne. Ci sami "wykształceni" wymiękają w
    pierwszej lepszej dyskusji, bo nikt ich tej sztuki nie nauczył. Już nie
    mówię o rzeczach typu przygotowanie referatu czy nawet napisanie głupiego
    podania. Za to o rozmnażaniu pantofelka wiemy wszystko. I właśnie za taką
    wiedzę dostajemy dyplomy.

    Dla dobra dyskusji warto by porównać statystyki - chociaż wydaje mi się, że
    jeśli chodzi o ilość osób z wyższym wykształceniem to raczej nie jesteśmy w
    czołówce UE.

    pzdr,
    Aga

  • 7. Data: 2005-11-05 08:04:53
    Od: Daniel Rogas Roginski <r...@N...pl>

    aga.p napisał(a):

    > Dla dobra dyskusji warto by porównać statystyki - chociaż wydaje mi się, że
    > jeśli chodzi o ilość osób z wyższym wykształceniem to raczej nie jesteśmy w
    > czołówce UE.

    Wlasnie, posiada ktos moze statystyki porownujace nas do obywateli
    innych krajow UE gdzie kryterium jest wyksztalcenie?

    --
    Daniel 'Rogaś' Rogiński
    www.foto-rogas.prv.pl