PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyjazdy do ANGLII >> Dyskusja << i Moje zdanie › Re: Wyjazdy do ANGLII >> Dyskusja << i Moje zdanie
    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wyjazdy do ANGLII >> Dyskusja << i Moje zdanie
    Date: Sun, 26 Feb 2006 13:59:26 +0100

    > Tak naprawde sprawa wyglada zupełnie inaczej niż ja opisuja niektórzy
    ludzie.

    Ha :-) Ludzie opisują, a przynajmniej ja to co widziałem. Dlatego wszystko
    co piszę, pisałem jest prawdą. Ale inteligentny czytelnik wie, że to tylko
    mój przypadek.Ktoś inny może mieć inne doświadczenia. Lepsze i gorsze.

    > Owszem jest fajniej o tyle że wszyscy rozmawiają po angielsku :) i to
    chyba
    > tyle. Ludzi którzy wyjeźdzają do lokacji Anglia/i wyspy to nie
    krywajmy - Ci
    > którzy nie są zbytnio zaradni (w ponad połowie nienajlepiej wykształceni)

    ? Wszyscy moi znajomi byli mgr, inż lub z wykształceniem średnim. Więc
    sądzę, że jakiś poziom reprezentowali. A myślisz, że anglicy są lepiej
    wykształceni ? Myśliz że jak ktoś ma np. zawodówkę to nie ma prawa do
    godnego życia. A Anglii ludzie nie są gorzej lub lepiej wykształceni, oni są
    po prostu inaczej kształceni. Pracowałem tam w szkolnictwie to wiem z
    doświadczenia.

    . W
    > Polsce nie daja rady ze względu na to że ... nie starają się - bo jak to
    sie
    > mówi 'za 800 nie bede pracował' ! to jedno.

    Tu, akurat nie widzę niczego dziwnego. Człowiek nie po to się uczy aby
    później pracować za głodową pensję. Praca za taką pensję jest nowoczesną
    formą niewolnictwa, bo PAN nie zapewnia niewolnikowi pożywienia i dachu nad
    głową. Płaci mu aby sam sobie to zapewnił... :-)

    > Ludzie którzy wyjeźdzają genralnie nie potrafią sobie radzić. Pomijając
    > studentów i ludzi IT oraz lekarzy i ekonomistów - którzy domyślnie
    wszędzie
    > znajdą pracę, to przytłaczająca część emigrantów to tak zwana klasa
    średnia,
    > słabo wykształcona

    Zdefiniuj "klasę średnią" Bo mi się wydawało że termin ten ma tylko zwiazek
    ze statutem materialnym, a nie z wykształceniem. Ale może powstały nowe
    definicje.

    i Ci którzy wrzeszczą że im sie należy !
    > Gówno im sie należy ! -

    Oj, abyś kiedyś nie musiał czegoś oczekiwać od życia :-)

    > że włócznie, toporki zamieniły się na inteligecje-spryt-wykształcenie, a
    mięso
    > z polowań na pieniądze. Owszem można wyjechać i polować na okruszki w
    ramach
    > roli hien - ale gdzie godność ?

    Ale tok myślenia :-) Niektórzy wolą angielskie okruszki od polskich... bo
    angielskie są trochę większe.
    .
    > Większość moich znajomych (poza jednym) jaka wyjechała do EN i pracują
    jako
    > sprzątaczki, linie produkcyjne w fabrykach, gazeciarze zarabiając
    niewiele.
    > Stosunek wynagrodzenia do kosztów jest porównywalny, nie stać ich na wiele
    > rzeczy, czasami nie starcza na jedzenie. ALE .... jak wrócą do PL to
    zgrywają

    Ja też zaczynałem pracę w UK jako sprzataczka, skończyłem jako supervizor w
    szkole. Razem z dziweczyną po roku przywiezliśmy ponad 5000funt. I nie
    chowaliśmy wszystkiego do skarpetki. Zwiedzanie, wycieczki, kino, dyskoteki,
    shoping na porządku dziennym. Wszystkie prace 100% legal. Ubezp itp. I
    gdybyśmy zostali to napewno mielibyśmy lepsze prace... i więcej kasy.
    Spotykało nas tez wiele trudności i problemów, ale gdzie ich nie ma?

    > Prosze nie wierzcie zbytnio w opowieści o złocie i przepychu. To bardzo
    > złudne. Owszem Ludzie przygotowani - z językiem, wykształceniem,
    > doświadczeniem w branży - radzą sobie nieźle. Ale to jest 10% emigrantów.

    Przepraszam, Ty prowadzisz jakiś program rządowy, majacy zniechecić do
    emigracji?

    > Ludzie z szansami (wykształcenie/języki/doświadczenie) z powodzeniem
    znajdą
    > dobrą pracę w PL. Jest tylko kwestia determinacji i chęci.

    Czasami lepiej te"wykształcenie/języki/doświadczenie" i "szansami "
    sprawdzić w pracy za granicą.

    Pozdr
    Kriss