PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Wyjazd do Anglii do pracy - opinie

  • 1. Data: 2007-06-05 18:17:07
    Temat: Re: Wyjazd do Anglii do pracy - opinie
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 5 Cze, 19:48, AB <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Jestem programistą w małej firmie (20osób).
    > Moje zarobki kształtują się w granicach 2.5tys. netto miesięcznie
    > Mam na utrzymaniu żonę, która zajmuje się naszym pol rocznym synem.
    > Mieszkanie juz mam - 60m2
    >
    > W J2ee (JavaEE) programuje od 4 lat, oraz posiadam inne (myśle dość
    > bogate)
    > doświadczenie IT
    > Ukończyłem informatykę na PWr 4 lata temu
    > Po angielsku mówię dobrze.
    > Kolega z pracy (6lat w Java) pojechal do Irlandii kilka miesiacy temu.
    > Dostal 30tys/rok brutto, Tez sie zastanawiam na wyjazdem

    Przenies sie do Wwy, zarobisz tyle samo co kolega w Irlandii. A ja
    byc moze zarobie na Tobie jako posrednik-rekruter ;)

    Bo - daruj - 30k EUR w Irlandii to placi sie lepszemu PHPowcowi (->
    monster.ie).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 2. Data: 2007-06-05 19:05:09
    Od: "Wojtek" <w...@w...pl>

> [...]
    > Kolega z pracy (6lat w Java) pojechal do Irlandii kilka miesiacy temu.
    > Dostal 30tys/rok brutto, Tez sie zastanawiam na wyjazdem

    Jakbys mial jechac to nie powinienes podejmowac nic ponizej 40-45k. 30k to
    dla poczatkujacej osoby w tym fachu a Ty masz juz calkiem spore
    doswiadczenie

    Wojtek

  • 3. Data: 2007-06-08 17:24:33
    Od: "mw" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakbys mial jechac to nie powinienes podejmowac nic ponizej 40-45k. 30k to
    > dla poczatkujacej osoby w tym fachu a Ty masz juz calkiem spore
    > doswiadczenie
    Oczywiscie 40 tys EUR albo 30 tys L to minimum jak na 2 osoby. Muszisz
    oplacic wynajem 1000 Eur miesiecznie za domek 5 pokoi ¨+ media (250EUR) +
    zycie (to jest 20-30% drozej niz Wawa) zostaje niewiele w zasadzie
    miesiecznie jakies 200 EUR, tyle co na tanie wakacje w Grecji. Ale za 12
    miesiecy masz juz 12 wakacji. Dodaj do tego jeszcze wyzsza emeryture, gdyz
    pracodawca z pewnosci Ci na nia usklada. Zeby odlozyc na emeryture tyle co w
    Irlandii musialbyc miesiecznie 1000 pln placic do III filaru.
    Jesli planujesz wyjaz na 2 lata to malo zaoszczedzisz, chyba ze zona pracuje
    (gdziekolwiek), ale mozesz smialo wrocic do Polski na szeda IT dept w jakim
    duzym banku/funduszu i dostac tu 10-20 K miesiac (pln netto). Takich ludzi
    sie bierze, szczegolnie jak sie zachaczysz w Irlandii w takiej instytucji.

    Jak planujesz emigrowac na zawsze to lipa, szkoda Cie , ale trudno. Maybe we
    meet someday .... :)
    mw

  • 4. Data: 2007-06-09 14:25:08
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-06-08 19:24, mw pisze:

    > Oczywiscie 40 tys EUR albo 30 tys L to minimum jak na 2 osoby. Muszisz
    > oplacic wynajem 1000 Eur miesiecznie za domek 5 pokoi ¨+ media (250EUR) +

    No jasne, a co się szczypać z domkiem ledwie pięciopokojowym na dwie
    osoby. Pałac Buckingham niech od razu sobie wynajmą.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 5. Data: 2007-06-09 15:00:59
    Od: AB <p...@o...pl>

    mw pisze:

    > Użytkownik "Wojtek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    [..]
> [...]
    > dept w jakim duzym banku/funduszu i dostac tu 10-20 K miesiac (pln
    > netto). Takich ludzi sie bierze, szczegolnie jak sie zachaczysz w
    Tak. Zostanie szefem IT, bo przez rok pisal testy jednostkowe i
    modyfikowal irlandzki kod zrodlowy:) Dostanie posade szefa w duzym
    banku, bo do prefekcji opanowal skroty klawiszowe Eclipsa na irlandzkiej
    ziemi.

  • 6. Data: 2007-06-09 23:04:07
    Od: "mw" <m...@o...pl>

    Użytkownik "AB" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bo do prefekcji opanowal skroty klawiszowe Eclipsa na irlandzkiej ziemi.

    Nie kazdy ma na to szanse i mam nadzieje ze to rozumiesz, a jak nie to ....
    Twoja sprawa. Jednak gdy wezmiesz sobie do reki CV statystycznego dyrektora
    dzialu IT (badz produkcji w firmie softwareowej : ))) to ma on doswiadczenie
    miedzynarodowe. I nie chodzi o to ze pracowal w firmie gdzie wymagali jezyka
    angielskiego. Nie chodzi tez o to ze cos zna, wie, umie z zakresu
    technologii/algorytmiki/programowania. Bo najprawdopodobniej gdy tym szefem
    zostanie w uzyciu moze pojawic sie juz nowsza technologia i byle studenciak
    z Bangalore bedzie znal specyfikacje lepiej od niego. Tutaj bardziej chodzi
    o miedzynarodowe obycie. Coz to jest do konca nie wiem, jedni to maja, inni
    nie. Da sie tego nauczyc ale nie klepiac kod przez 8 h dziennie w centrum
    Polandu. A dyrektor IT dept zadko zajmuje sie niuansami technicznymi.....
    Liczy sie to czy bedzie sie umial dogadac z kims z poza kultury Polskiej
    naszej kochanej, bo jesli kiedykolwiek pracowales np. z Francuzami to wiesz
    ze nie jest to mozliwe dla zwyklego smiertelnika ... :)

    pzdr. mw

  • 7. Data: 2007-06-11 21:03:25
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 10 Jun 2007 01:04:07 +0200, mw <m...@o...pl>
    w <f4fblb$1ie$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    > z Bangalore bedzie znal specyfikacje lepiej od niego. Tutaj bardziej chodzi

    Z iloma Hindusami z Bangalore miałeś doczynienia?

    > Liczy sie to czy bedzie sie umial dogadac z kims z poza kultury Polskiej
    > naszej kochanej, bo jesli kiedykolwiek pracowales np. z Francuzami to wiesz
    > ze nie jest to mozliwe dla zwyklego smiertelnika ... :)

    Phi, Włosi to jest wyzwanie.

    > pzdr. mw

    ja czyli jakub
    Revoke.