PracaGrupypl.praca.dyskusjeWspomnienia z lat '80 i początku lat '90 › Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    From: Dominik & Co <d...@c...invalid>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Date: Tue, 19 Apr 2011 11:38:24 +0200

    W dniu 19-04-2011 01:05, AMX rzecze:

    > To wszystko uproszczenia i mam świadomość, że na bardziej

    Owszem, dość mocne.

    Stalin ponoć miał rzec "Ilość jest jakością samą w sobie"
    i to właśnie obrazuje istotę rzeczy- tak masowo dało się
    robić bardzo ograniczoną liczbę modeli ;-)

    Rosjanie znając wady T-34 (bo praktycznie tylko o niego chodzi)
    woleli jednak zamiast wymyślać cuda na kiju trzepać masowo sprawdzony
    (w produkcji!) czołg. Tym bardziej w obliczu zagrożenia
    zakładów przemysłowych przez niemiecką ofensywę i przenoszenia
    produkcji przemysłowej na wschód. To wymusiło po prostu
    życie, nie jakieś "zarządzenie Stalina" (BTW: masz jakiekolwiek
    źródło?)

    Obrazowo mówiąc: co z tego, że na 1 zniszczoną Panterę
    przypadało 5 zniszczonych T-34, jeśli na jedną wyprodukowaną
    Panterę przypadało 10 nowych T-34?

    A żołnierze? "U nas liudiej mnogo - wsiech nie pieriebijut".

    Niemcy też nie produkowali nie wiadomo ilu typów. Jak już
    wcześniej pisałem, mieli w zasadzie (jednocześnie) tylko dwa typy
    czołgów średnich.

    > Jeśli przykład czołgów Cię nie przekonuje, to policz typy dział
    > pancernych/samobieżnych po obu stronach. U Rosjan mogę się
    > doliczyć 3 do 4. U Niemców będzie może 20.

    No to liczymy: SU-12,SU-57,SU-76(I),SU-85,SU-100,SU-122,SU-152,
    ISU-122,ISU-152,ZiS-30,ZSU-37.. Hmm, to bliżej 3 czy 4? :-P

    Może EOT, bo i tak się nie dogadamy, a temat mocno offtopiczny :-)

    --
    Dominik (& kąpany)