PracaGrupypl.praca.dyskusje › Własna działalność gospodarcza,..

  • 1. Data: 2005-01-05 22:12:05
    Temat: Własna działalność gospodarcza,..
    Od: "cyrusNew" <d...@w...pl>

    witam,

    mam niedługo rozpocząć współpracę z pewną firmą informatyczną. Będzie to
    polegało na tym, ze założę własną działalność gospodarczą i będę realizował
    dla nich zlecenia. Trochę się obawiam kosztów związanych z księgowością, czy
    ktoś ma tu jakieś doświadczenia z tym?

    dzięki,

  • 2. Data: 2005-01-05 23:10:28
    Temat: Re: Własna działalność gospodarcza,..
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    > witam,

    > mam niedługo rozpocz?ć współpracę z pewn? firm? informatyczn?. Będzie to
    > polegało na tym, ze założę własn? działalno?ć gospodarcz? i będę realizował
    > dla nich zlecenia. Trochę się obawiam kosztów zwi?zanych z księgowo?ci?, czy
    > kto? ma tu jakie? do?wiadczenia z tym?

    > dzięki,

    rozumiem ze na zusik bedziesz mial ? :

    --
    Pozdrowienia,
    marxio

  • 3. Data: 2005-01-05 23:47:58
    Od: "cyrusNew" <d...@w...pl>

    Użytkownik "marxio" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > rozumiem ze na zusik bedziesz mial ? :

    no więc właśnie, uzbiera się ZUS, księgowa... trzeba będzie to wszystko
    skalkulować i negocjować :)

    Pozdr.

  • 4. Data: 2005-01-06 00:04:57
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2005 00:47:58 +0100, cyrusNew <d...@w...pl> napisał:

    > no więc właœnie, uzbiera się ZUS, księgowa... trzeba będzie to wszystko
    > skalkulować i negocjować

    Pamietaj, ze final wyglada tak, ze Ty wystawiasz im fakture za uslugi na
    kwote X, a oni ci ja akceptuja i przelewaja pieniadze. Na fakturze nie
    bedziesz mial pozycji "na zus" tylko "za uslugi jakies tam". Mozesz
    znalezc ksiegowa za kilkadizesiat zl miesiecznie.
    Uwzglednij w negocjacjach jak wyglada fakturowanie za czas twojego urlopu
    i choroby. wynik negocjacji postaraj sie zawrzec w pisemnej umowie o
    wspolpracy z zaznaczonym okresem jej wypowiedzenia dla obu stron.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-01-06 08:51:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 5 Jan 2005 23:12:05 +0100, "cyrusNew"
    <d...@w...pl> zakodował:

    >dla nich zlecenia. Trochę się obawiam kosztów związanych z księgowością, czy
    >ktoś ma tu jakieś doświadczenia z tym?

    Przy prostych kilku dokumentach (kilka-kilkanaście faktur kosztowych i
    kilka sprzedażnych) to znajdziesz księgową za 150 (+-50) PLN. Odradzam
    samodzielne próby prowadzenia ksiąg we własnym zakresie.
    Co do ZUSów - warto mieć z inną firmą umowę na ułamek etatu - ale żeby
    składki były odprowadzane od co najmniej minimalnej pensji. Wtedy
    sporo ZUSów odpada.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded