PracaGrupypl.praca.dyskusje › renta po tacie a umowa o prace

  • 1. Data: 2005-01-05 18:46:20
    Temat: renta po tacie a umowa o prace
    Od: "rafalm" <nospam_wielkiwafel_nospam@_op_._pl_>

    witam

    moja zona wlasnie dostala propozycje pracy, problem w tym, ze jest jeszcze
    studentka i dostaje rente po tacie

    jezeli podejmie prace, to czy przepadnie jej renta? to nie bedzie umowa o
    prace, lecz jakas umowa o dzielo lub umowa zlecenie

    jest jakis sposob aby te rente zatrzymac

    pozdrawiam
    rafalm

  • 2. Data: 2005-01-05 19:14:17
    Temat: Re: renta po tacie a umowa o prace
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    przeciz moze zarobic, ale oficjalnie nie moze przekroczyc jakichs tam
    wartosci- w ZUSie beda wiedziec.
    Kiedys tez tak mialem- mialem rente rodzinna po zmarlym ojcu i jednoczesnie
    prowadzilem wlasna firme. Nie musialem placic ZUS- u (dopiero chyba w 2000r
    przyszedl obowiazek placenia skladki zdrowotnej) bo bylem rencista i
    nalezalo tylko pilnowac tego aby wykazywac zarobki o stosownej wielkosci lub
    uciekac w koszty. Zreszta w moim przypadku byly to takie uslugi ze jakiejs
    kasy wielkiej z tego nie bylo, ot takie dorabianie do renty rodzinnej.
    --
    Jackare
    Bytom

    Użytkownik "rafalm" <nospam_wielkiwafel_nospam@_op_._pl_> napisał w
    wiadomości news:crhclk$ovp$1@news.onet.pl...

  • 3. Data: 2005-01-05 19:19:41
    Od: "rafalm" <nospam_wielkiwafel_nospam@_op_._pl_>

    Użytkownik "Jackare" napisał:
    > przeciz moze zarobic, ale oficjalnie nie moze przekroczyc jakichs tam
    > wartosci- w ZUSie beda wiedziec.

    dzieki wielkie, czyli jest nadzieja, jutro podzwonimy po ZUS-ach

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-06 11:11:38
    Od: "pik" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam podobna sytuacje, tj mam rente i pracuje, dawniej umowy o dzielo i zlecenia,
    nigdy niemialem problemow z zusem, kiedys jak sie dowiadywalem sytuacja
    wygladala tak (o ile dobrze pamietam) iz osoba pobierajaca rente rodzinna mogla
    zarobic do 70% sredniego wynagrodzenia krajowego, jezeli zarabiala pomiedzy 70%
    a 130% renta byla pomniejszana o roznice, powyzej 130% renta byla odbierana.

    Pozdrawiam
    pik