PracaGrupypl.praca.dyskusjeWdrożeniowiec - jak to wygląda od drugiej strony › Re: Wdrożeniowiec - jak to wygląda od drugiej strony
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wdrożeniowiec - jak to wygląda od drugiej strony
    Date: Thu, 14 Jul 2005 09:52:05 +0200

    > Nie bedzie dobrym wdrozeniowcem ten, kto nie programowal w technologii,
    > w ktorej jest napisany instalowany program ....

    BZDURA na resorach

    a co z integratorami systemów, co z systemami mieszanymi (soft + specyficzny
    sprzet + sieci + media).

    IMHO nie ma uniwersalnej recepty. Trzeba "to coś" mieć i lubić. przede
    wszystkim trzeba szybko "lapac" wiedze i umiec rozkochac w sobie klienta.
    Bywa tak ze nie trzeba byc nawet osoba techniczna, ale ile firm tyle modeli
    wdrazania systemow. Im wiecej roznych systemow jednoczesnie obejmuje
    wdrozenie tym mniej szczegolowej wiedzy musi miec wdrozeniowec bo do pewnych
    zadan delegowani sa konsultanci-specjalisci a wdrozenie czuwa ogolnie nad
    procesem. To praca na styku trzech swiatow: jasnie wielmoznego Klienta,
    jego eminencji Handlowca i jasnie wielmoznych programistow. Oczywiscie im
    wiecej wiedzy sie posiada tym lepiej. Przykladowo w obszarze systemow FK
    lepszym wdrozeniowcem bedzie osoba z gleboka znajomoscia zagadnien FK
    (ksiegowosc, rachunkowosc, procesy zachodzace w w/w obszarach) niz po prostu
    "informatyk" lub "programista".

    Osobiscie wdrazalem badz kierowalem wdrozeniami m.in:
    - System Utrzymania Sieci Abonenckiej SUSA ARCTUS na terenie TPSA Region
    Gdańsk (5 dawnych wohjewództw, blisko 2 mln abonentów, serwery SUN, wlasnej
    produkcji glowice do pomiarow linii telefonicznych, serwery polaczen VoIP,
    serwery dla CallCentre, sieci LAN, WAN , telefoniczne, ISDN, konwergencja
    sieci)
    - j.w na terenie TPSA ZT Płock
    - rozbudowy central telefonicznych U10L
    - system FK-KP w Halach Banacha w Warszawie
    - System Zarządzania Jakością zg z ISO 9001:200 (opracowanie, wdrożenie,
    certyfikacja)
    - wdrazanie urzadzen teleinformatycznych do produkcji i kierowanie produkcja
    - inspekcja wdrozen w/w urzadzen u klientow

    Nigdy nie bylem zawodowym programista, choc potrafie programowac w zakresie
    sobie potrzebnym (Delphi, Access +VBA itp) i nigdy jako programista nie
    pracowałem. Nie bylem tez analitykiem ani projektantem.
    Jezeli potrafi sie objac organizacyjnie caly proces wdrozenia - mozna dac
    sobie rade i byc dobrym :)

    Pozdro
    --
    Jackare