PracaGrupypl.praca.dyskusje › W jakim czasie po wysłaniu CV firmy zapraszają na rozmowę?

  • 1. Data: 2007-12-05 22:23:47
    Temat: W jakim czasie po wysłaniu CV firmy zapraszają na rozmowę?
    Od: "Artur" <a...@d...pl>

    Witam

    Mam takie pytanko - po jakim czasie zazwyczaj od wysłania CV otrzymujecie
    telefon
    z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną?

    2 tygodnie temu wysłałem kilanaście CV i do tej pory nikt nie dał
    odpowiedzi, trochę
    mnie to martwi dlatego pytam. Nie chcę wysyłać dziesiątek CV aby się nie
    pogubić
    i być dobrze zorientowanym co i do kogo wysłałem.

    Branża IT - administrator sieci/systemów, certyfikaty MS, doświadczenie 6
    lat

    Tak sobie myślę również czy tak czasem nie jest problemem moje ostatnie
    stanowisko
    (Prezes Zarządu) - może pracodwcy boją się, że za duże będę miał wymagania
    finansowe?
    A poprostu tak się złożyło, że zostałem prezesem firmy córki która
    obsługiwała informatycznie
    spółkę matkę - po czym ta "matka" padła i praca jakby się skończyła. - ale
    to mógłbym dopiero
    wyjaśnić na rozmowie kwalifikacyjnej.

    Co ciekawe zadzwoniłem do jednej z firm do której wysłałem dokumenty z
    pytaniem czy już ktoś
    został wybrany. Sekretarka odparła, że osoba która ma przeglądać CV była
    chora i dopiero zacznie
    sie tym tematem zajmować (ogłoszenie zamieszczono w połowie listopada) - heh
    nieźle przez m-c
    nikt nawet nie przejrzał CV. Szkoda, że firmy nie podchodzą aż tak poważnie
    jak pracownicy do
    tego tematu

    Pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2007-12-05 22:31:42
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Artur napisał(a):

> [...]
    > stanowisko
    > (Prezes Zarządu) - może pracodwcy boją się, że za duże będę miał wymagania

    To napisz tylko "prowadziłem firmę..." albo "robiłem to... to... i to
    w ramach swojej firmy".

    > sie tym tematem zajmować (ogłoszenie zamieszczono w połowie listopada) - heh
    > nieźle przez m-c

    Zdarza się. Zwłaszcza jeśli ogłoszenie nie było zamieszczone w
    gazecie, tylko np. na portalu internetowym, skąd zgłoszenia przychodzą
    trochę wolniej i przez dłuższy czas.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-12-05 22:41:39
    Od: aa <a...@a...pl>

    Artur wrote:
> [...]
    > stanowisko
    > (Prezes Zarządu) - może pracodwcy boją się, że za duże będę miał wymagania
    [...]

    A wydawało by się że masz doświadczenie...
    Koniec roku to okres wydawania kasy. Wydaje administracja państwowa
    gdzie "nagle" znalazła się kasa, co przekłada się na wzmożony napływ
    ofert do wszystkich którzy mogą coś zrobić. Dodaj do tego potężny odpływ
    pracowników za granicę, kto zna angielski to ucieka z tego kraju, oraz
    jesienny okres chorób u przepracowanych pracowników i masz odpowiedź na
    swoje pytanie. Zwykle odpowiedź na ofertę masz po 2-4 tygodniach od
    zakończenia rekrutacji. Teraz możesz spokojnie dodać jeszcze 2-4
    tygodnie zależnie od związku z sektorem publicznym i dostępnością
    pracowników. Jak mocno obłożeni pracą to się odezwą pod koniec stycznia.

  • 4. Data: 2007-12-06 06:24:59
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Artur wrote:

> [...]
    > pogubić
    > i być dobrze zorientowanym co i do kogo wysłałem.
    Czasem faktycznie niektóre firmy odpowiadają po długim czasie, ale zwykle
    jest to kilka dni.

  • 5. Data: 2007-12-06 07:17:21
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 5 Gru, 23:23, "Artur" <a...@d...pl> wrote:
    > Mam takie pytanko - po jakim czasie zazwyczaj od wysłania CV otrzymujecie
    > telefon
    > z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną?

    do mnie (obecnie programista j2ee, parenascie lat doswiadczenia w
    roznych technologiach, wwa) zwykle w ciagu 1 dnia, a najczesciej tego
    samego dnia. Inna sprawa, ze od dawna nie wysylam cv, nie mam
    potrzeby. Odpowiednia rozrywke zapewniaja headhunterzy, wyszukujac
    moje cv na goldenline ew na mojej stronie i sami dzwoniac do mnie ;)

> [...]
    > i być dobrze zorientowanym co i do kogo wysłałem.
    >
    > Branża IT - administrator sieci/systemów, certyfikaty MS, doświadczenie 6

    Na rynku jest sporo ofert. Tj, w Warszawie, nie wiem jak w Bytomiu (bo
    rozumiem, ze jestes z Bytomia?).

> [...]
    > stanowisko
    > (Prezes Zarządu) - może pracodwcy boją się, że za duże będę miał wymagania

    Bardzo prawdopodobne. Rownie prawdopodobnie obawiaja sie, ze bedziesz
    chcial zagrozic ich wlasnej pozycji.

> [...]
    > obsługiwała informatycznie
    > spółkę matkę - po czym ta "matka" padła i praca jakby się skończyła. - ale

    Wiec pomin to w cv, wpisujac tylko zakres obowiazkow i tytul 'team
    leader' lub podobny. Btw - jakie stanowisko masz wpisane w swiadectwie
    pracy?

    > Szkoda, że firmy nie podchodzą aż tak poważnie jak pracownicy do tego tematu

    Kwestia interesow. Ten sie przejmuje mocno sprawa, kto ma w tym
    interes. Byc moze maja wazniejsze zajecia. Byc moze maja maly odzew i
    wciaz zbieraja cv do rekrutacji. A byc moze wciaz zyja w minionym
    okresie i licza, ze to kandydat bedzie czekac na ich decyzje.

    Uwaga ogolna - jak widac, technicznemu nie warto sie zbytnio pchac do
    gory. To droga w jedna strone, a powrot bywa bardzo ciezki. Warto wiec
    "isc w managerowanie" tylko wtedy, gdy chcesz robic kariere w
    zarzadzaniu i nie planujesz zajmowac sie juz technika.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2007-12-06 10:27:06
    Od: "Artur" <a...@d...pl>

    > Na rynku jest sporo ofert. Tj, w Warszawie, nie wiem jak w Bytomiu (bo
    > rozumiem, ze jestes z Bytomia?).

    tak, ale pracy szukam w Katowicach, Gliwicach, Sosnowcu gdyż w moim mieście
    poprostu nic nie ma.

    > Wiec pomin to w cv, wpisujac tylko zakres obowiazkow i tytul 'team
    >leader' lub podobny. Btw - jakie stanowisko masz wpisane w swiadectwie
    > pracy?

    nadal mam to stanowisko i raczej pominąć nie można bo takie będzie na
    świadectwie pracy

> [...]

    >"isc w managerowanie" tylko wtedy, gdy chcesz robic kariere w
    >zarzadzaniu i nie planujesz zajmowac sie juz technika.

    Ehh, pozostanie więc poszukać zleceń i być informatykiem "na żądanie"

    Pozdrawiam

    Artur

  • 7. Data: 2007-12-06 15:16:20
    Od: Tomasz Maciąg <n...@z...pl>

    Dnia 05-12-2007 o 23:23:47 Artur <a...@d...pl> napisał:

    > Witam
    >
    > Mam takie pytanko - po jakim czasie zazwyczaj od wys?ania CV otrzymujecie
    > telefon
    > z zaproszeniem na rozmow? kwalifikacyjn??

    W moim przypadku (branża IT) od 11 minut, do nieskończoności.
    Jednym słowem: nie ma reguł.

    --
    T.M.

  • 8. Data: 2007-12-06 16:28:51
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    Artur pisze:

    > Ehh, pozostanie więc poszukać zleceń i być informatykiem "na żądanie"

    przeciez z tego jest wieksza kasa, wiec w czym problem.

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT
    cennik Action do osCommerce

  • 9. Data: 2007-12-06 16:47:19
    Od: "Artur" <a...@d...pl>

    > przeciez z tego jest wieksza kasa, wiec w czym problem.

    ehh, zależy gdzie i jeśli samemu wszystko?

    to po 200-300 zł od firmy za obsługę - to tych firm trzeba mieć z 20 żeby
    utrzymać
    lokal, telefony, samochód itd.

    Strony to raczej jednorazowe rzeczy i też ciężko o grubszych klientów niż
    500 zł

    Reinstalacje systemu dla klientów detalicznych?

    Poza tym wypadałoby, żeby ktoś w biurze był wysyłał oferty, odbierał tel.
    itd

    Nie jest to takie proste wszystko - chyba, że jakaś grupa 2-3 kolegów i
    wtedy

  • 10. Data: 2007-12-06 17:29:53
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    Artur pisze:

    > ehh, zależy gdzie i jeśli samemu wszystko?
    >
    > to po 200-300 zł od firmy za obsługę - to tych firm trzeba mieć z 20 żeby
    > utrzymać
    > lokal, telefony, samochód itd.

    ja biore 50 za godzine, 200 to biore za to ze jestem w pakiecie nie ma
    nic tylko to ze wiedza ze przyjade :)

    > Strony to raczej jednorazowe rzeczy i też ciężko o grubszych klientów niż
    > 500 zł

    mozna robi na zasadzie zleceniobiorcy, nie musisz miec sekretarki i
    duzych kosztow pozystka nia klienta, a o korparacjach gdzie jest duza
    kasa to mozesz zapomniec albo trzeba sie nazywac Sp. z o.o. albo miec
    tam duze znajomosci, zlecenia sa fajne i jak sie zacznie to potem ogonic
    sie nie mozna.

> [...]
    > itd
    >
    > Nie jest to takie proste wszystko - chyba, że jakaś grupa 2-3 kolegów i

    proste nie jest, zreszta nikt tu nie mowil ze jest.