PracaGrupypl.praca.dyskusje › Proszę o pomoc. Czy to jest umowa o pracę?

  • 1. Data: 2007-12-06 07:17:24
    Temat: Proszę o pomoc. Czy to jest umowa o pracę?
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Proszę o pomoc osoby znające na tyle biegle prawo pracy, żeby wypowiedzieć
    się, jakie są szanse w pojedynku z pracodawcą.

    Na rozmowie wstępnej kierownik oddzialu firmy powiedział, że przyjmuje
    mnie do pracy, omówił warunki umowy, odesłał do kadr, które wprowadziły
    mnie do bazy i wysłały do lekarza. Miałem przyjść do pracy od początku
    następnego miesiąca, i rozpocząc dzień pracy od szkolenia BHP.
    Lekarza załatwiłem. Zjawiłem się w umówiony dzień. Odbyłem szkolenie
    i podpisałem dokumenty wymagane przez pracodawcę po odbyciu szkolenia BHP.
    W trakcie wypełniania dodatkowych dokumentów wydanych przez kadry,
    zaczepiła mnie na korytarzu osoba, która przedstawiła się jako nowy kierownik
    oddziału i w rezultacie kilku dni moich wizyt w firmie, dowiedziałem się,
    że nowe kierownictwo nie ma zamiaru mnie zatrudnić.
    Czy to podlega pod niedotrzymanie umowy i można ew. iść do sądu pracy
    lub najpierw sugerować firmie jakąś formę ugody np. inne stanowisko,
    jeżeli tamto jest nie aktualne?

    Zastanawiam się nad ważnością ustnej umowy o pracę zawartej ze mną
    przez poprzedniego kierownika, skoro:
    - zostałem powiadomiony:
    o dacie rozpoczęcia pracy,
    o zawarciu jej na okres próbny na trzy miesiące,
    o wysokości wynagrodzenia,
    o godzinach pracy,
    o charakterze pracy i możliwości okresowej pracy nocnej,
    - fakt przyjęcia mnie do pracy został wpisany do kadrowej bazy danych,
    - zostałem skierowany na badanie lekarskie,
    - odbyłem szkolenie BHP w pierwszym dniu ustnej umowy o pracę, które
    należy do obowiązków podejmującego pracę, więc należy rozumieć,
    że podjąłem pracę zgodnie z umową, bo pracodawca ma obowiązek zamienić
    umowę ustną na pisemną &#8222;najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez
    pracownika&#8221;,
    a nie musi jej podpisać wcześniej.

    Co myślicie o tym?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2007-12-06 10:38:42
    Temat: Re: Proszę o pomoc. Czy to jest umowa o pracę?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 6 Dec 2007 08:17:24 +0100, "Marek"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >że nowe kierownictwo nie ma zamiaru mnie zatrudnić.
    >Czy to podlega pod niedotrzymanie umowy i można ew. iść do sądu pracy

    Można, tylko zastanów się, czy jesteś w stanie udowodnić to, co
    opisałeś. Jesli masz papiery, to jasne.

    >Zastanawiam się nad ważnością ustnej umowy o pracę zawartej ze mną
    >przez poprzedniego kierownika, skoro:

    Jest ważna.

> [...]
    >że podjąłem pracę zgodnie z umową, bo pracodawca ma obowiązek zamienić
    >umowę ustną na pisemną &#8222;najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez

    Jesli jesteś w stanie wykazać to przed sądem - to masz wygrane.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2007-12-06 13:59:37
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    > Można, tylko zastanów się, czy jesteś w stanie udowodnić to, co
    > opisałeś. Jesli masz papiery, to jasne.

    > Jesli jesteś w stanie wykazać to przed sądem - to masz wygrane.
    > --

    Dziękuję za zainteresowanie :)

    Póki co wysłałem maila do kadr zarządu, z opisaniem problemu i sugestią
    dogadania się, bo w sumie przecież szukam pracy, a nie sławy przed
    obliczem sądu :)

    Ciekawe czy i co mi odpowiedzą.

    Marek

  • 4. Data: 2007-12-06 18:04:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 6 Dec 2007 14:59:37 +0100, "Marek" <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Póki co wysłałem maila do kadr zarządu, z opisaniem problemu i sugestią
    >dogadania się, bo w sumie przecież szukam pracy, a nie sławy przed
    >obliczem sądu :)

    To ja bym zaczął szukac gdzie indziej. Oczywiście, przyjąć Cie muszą.
    I moga od razu zwolnić i pewnie to zrobią.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 5. Data: 2007-12-08 07:21:37
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    > To ja bym zaczął szukac gdzie indziej. Oczywiście, przyjąć Cie muszą.
    > I moga od razu zwolnić i pewnie to zrobią.

    Szukam oczywiście również innej pracy, ale to jest trudne ze względów
    obiektywnych.

    Ponieważ sprawa dotyczy stanowiska, na które sa wymagane kwalifikacje
    znacznie niższe od moich, a aplikowałem na tą posadę z powodów obiektywnych,
    zaproponowałem w obecnej sytuacji zatrudnienie mnie na innym stanowisku,
    bardziej zgodnym z moimi kwalifikacjami, a którego nie było i nie ma
    w ołoszeniach - ale w koncu firma jest duża i zatrudnia sporo
    ludzi ... i się rozwija, dokonując ekspansji na województwa nie tylko ościenne.

    Poza tym sprawa nosi znamiona dyskryminacji z powodu opisanego w blogu
    Onetu: gratuluję wiedzy i doświadczenia, ale ...

    aida400.blog.onet.pl/2,ID270863954,index.html - sprawa Elżbiety

    Poprzedni kierownik mnie przyjął, a nowy wygląda na to, że jest "rasistą"
    (ale nie w pojęciu rasowym) - bo wygląda na to, z pełnej sali szkolenia
    BHP, dyrektorowi nie spodobałem się tylko ja.

    Pozdrawiam
    Marek