PracaGrupypl.praca.dyskusjeW jaki sposób traktuje się kandydatów w Transition Technologies (www.tt.com.pl) › Re: W jaki sposób traktuje się kandydatów w Transition Technologies (www.tt.com.pl)
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: W jaki sposób traktuje się kandydatów w Transition Technologies
    (www.tt.com.pl)
    Date: Wed, 18 Oct 2006 10:05:42 +0200

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał

    > Czy myślisz, że gdyby autor wątku usłyszał, że to suma nierealna, traciłby
    > czas na jakieś 'klepanie kodu'?

    Ale może kwota wcale NIE była nierealna.
    Czy naprawdę uważasz, że komuś chciałoby się tracić 2 godziny czasu (+
    zlecać dodatkowe zadanie) na człowieka, co do którego z góry wie się, że
    jest za drogi?
    Jednocześnie, choć kwota (jako wartość bezwzględna) nie wystraszyła
    rekrutującego, mógł być on na tym etapie rozmowy nie do końca przekonany,
    czy takie właśnie wynagrodzenie faktycznie jest adekwatne do wiedzy i
    umiejętności kandydata. I chciał go sprawdzić jeszcze w inny sposób.

    > Ja nie wiem, ale czasami mam wrażenie że Twoje porady są jakoś zupełnie
    > oderwane od polskiej, szarej rzeczywistości.

    Zdecyduj się więc czy chodzi Ci o to, by dążyć do normalności czy też o to,
    by dostosować się do "polskiej, szarej rzeczywistości"? Bo to się trochę ze
    sobą gryzie. BTW - kandydaci sami kręcą na siebie bicz pozwalając się
    traktować "po psiemu" lub bojąc się wyrazić swoje zdanie, w sytuacji, gdy
    coś im nie pasuje. A rekruterzy to wykorzystują. I będą dopóty, dopóki nikt
    im nie powie STOP. Zwykłe zasady logiki.

    > Od dłuższego czasu prezentujesz pogląd na zasadzie "czego się czepiacie,
    > przecież wszystko jest ok, a osoby prowadzące rekrutację są cacy".

    Jeśli uważam, że czyjeś postępowanie nie odbiega od normy czy też wydaje mi
    się poprawne, to tak je właśnie określam. Mam prawo do wyrażenia własnej
    opinii, choć Tobie może się ona nie podobać. Nic na to jednak nie jestem w
    stanie poradzić.

    > Otóż nie są. O czym się można przekonać, biorąc udział w choćby jednym
    > zagranicznym procesie rekrutacyjnym.
    > Niestety w tym temacie brakuje nam do Europy dużo więcej, niż np. w
    > poziomie zarobków...

    W wielu aspektach życia dużo nam brakuje do Europy i zawsze dużo będzie
    brakować. Z różnych powodów, które są nie do przeskoczenia z dnia na dzień.
    Tym bardziej więc trochę naiwne jest to święte oburzenie i argumentacja
    (zwłaszcza ze strony osób nie mieszkających w Polsce na co dzień) "bo w
    Europie jest lepiej, a u w Polsce nadal tragicznie". No trudno. Taką mamy na
    razie tutejszą rzeczywistość i takie są prawa rynku.

    N.