PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop za prace w swieto, a chorobowe.

  • 11. Data: 2009-05-12 13:16:08
    Temat: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Od: g...@p...pl

    On 12 May, 14:51, "Emka" <e...@o...eu> wrote:
    > Uzytkownik <g...@p...pl> napisal w wiadomosci news:9dccc1b8-32b0-4da9-b5de-

    > I wg kadrowej bedziecie mieli o 1 dzien urlopu mniej do wykorzystania?
    > Jesli tak, to imho daliscie sie zrobic w balona.
    > Przeciez wolny 1. maja nalezal Wam sie jak psu kosc. Skoro wówczas
    > pracowaliscie, a wolny dzien zrobiono Wam w innym terminie, to nie ma mowy o
    > jakichkolwiek urlopach. Ten wolny dzien NIE jest urlopem.
    >
    > E.

    Jasne, problem dotyczy tylko mnie, bo w piatek, kiedy na ten
    wnioskowany
    urlop pracowalismy (mimo swieta), ja bylem chory. Tylko mi kadry chca
    wziac 1 dzien urlopu. Wedlug nich, skoro w piatek nie pracowalem,
    tylko
    bylem na zwolnieniu, to mi ten poniedzialkowy urlop nie przysluguje.
    A w konsekwencji chca mi za ten poniedzialek odjac dzien z puli
    urlopow.

    KM.

  • 12. Data: 2009-05-12 13:31:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    p.googlegroups.com
    g...@p...pl <g...@p...pl> pisze:

    > Tak, wnioskowalismy o ten urlop, choc bylo to wnioskowanie
    > przymusowe
    Nie ma czegos takiego jak "wnioskowanie przymusowe" - nie chcesz, nie
    wnioskujesz i tyle.

    > i dlatego dostalismy za prace w swieto 1,5 dnia urlopu,
    > z czego to 0,5 dnia do wykorzystania kiedys tam, wedlug uznania
    > pracownikow.
    1,5 dnia urlopu, który i tak sie wam nalezal.
    Z czego 0,5 do wykorzystania w terminie wg uznania pracowników, podczas gdy
    bez zadnej laski mozecie tak wykorzystac nawet 4 dni.
    Swietny biznes zrobiliscie...

    > Z Waszych postow (wielkie dzieki!) wynika, ze lezac na zwolnieniu
    > lekarskim w "pracujace" swieto, jednak zarobilem na wolny poniedzialek
    > i nie moga odebrac mi tego dnia urlopu?
    Wcale nie odbieraja. Sami zawnioskowaliscie o urlopy i go dostaliscie -
    jesli dobrze zrozumialem jak was pracodawca w konia zrobil.

    > Pomyslalem sobie przy tym, ze gdybym 1 maja wzial sobie wolne,
    > to sytuacja bylaby podobna - nie byloby mnie w pracy, a mimo to,
    > (wedlug mnie) wolny poniedzialek by mi przyslugiwal.
    > No to juz jestem prawie przygotowany na dyskusje/wojne z kadrami :)
    > Czyli jednak bede sie powolywal na art. 166?
    Po co?
    Wnioskowales o urlop 4.05, dostales, wykorzystales, sprawa zalatwiona i bez
    formalnego zwiazku z praca w swieto.
    Za 1.05 przysluguje ci natomiast dzien wolny na mocy art. 151^3 KP.
    Tak to widze po twoim opisie.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2009-05-12 14:01:34
    Od: g...@p...pl

    > 1,5 dnia urlopu, który i tak sie wam nalezal.
    > Z czego 0,5 do wykorzystania w terminie wg uznania pracowników, podczas gdy
    > bez zadnej laski mozecie tak wykorzystac nawet 4 dni.
    > Swietny biznes zrobiliscie...

    4 dni? Masz na mysli pule roczna na urlopy na zadanie?
    Te 0.5 dnia nie maja z nimi nic wspolnego.

    > Wcale nie odbieraja. Sami zawnioskowaliscie o urlopy i go dostaliscie -
    > jesli dobrze zrozumialem jak was pracodawca w konia zrobil.

    Chyba jednak nikt nie robil nikogo w konia. Wnioskowalismy dokladnie
    "o zamiane". Cos jakby tak: "ja nizej podpisany wnioskuje o urlop
    w dniu 4 maja, w zamian za prace w dniu 1 maja". W efekcie
    urlop z 4 maja nie zmniejszal nam liczby urlopu na ten rok.

    > Po co?
    > Wnioskowales o urlop 4.05, dostales, wykorzystales, sprawa zalatwiona i bez
    > formalnego zwiazku z praca w swieto.

    Tak jak napisalem wyzej, zwiazek formalny z praca w swieto byl.
    Moj problem polega na tym, ze tego swieta nie przepracowalem, tylko
    przechorowalem. No i kadry chca, zebym ten wniosek "o zamiane"
    wycofal i 4 maja oznaczyl jako "zwykly" urlop, ktory mi odejma z
    rocznego
    przydzialu.

    Ludziska, co Wy na to?

    KM.

  • 14. Data: 2009-05-12 14:24:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    e.googlegroups.com
    g...@p...pl <g...@p...pl> pisze:

> [...]
    > w dniu 4 maja, w zamian za prace w dniu 1 maja". W efekcie
    > urlop z 4 maja nie zmniejszal nam liczby urlopu na ten rok.
    Przeciez to jakies bzdury. O _jaki_ urlop wnioskowaliscie?
    Dlaczego "w zamian" (podstawa prawna)?

    > Tak jak napisalem wyzej, zwiazek formalny z praca w swieto byl.
    Jaki (formalny - to znaczy na jakiej podstawie prawnej)?

    > Moj problem polega na tym, ze tego swieta nie przepracowalem, tylko
    > przechorowalem.
    To nie jest problem. Problem jest taki, ze dorosli niby ludzie pisza i
    podpisuja bez zastanowienia co im podyktuja lub podsuna.

    > No i kadry chca, zebym ten wniosek "o zamiane"
    > wycofal i 4 maja oznaczyl jako "zwykly" urlop, ktory mi odejma z
> [...]
    Trudno na podstawie tych chaotycznych informacji wylonic sobie rzetelny
    obraz, ale moze to jest jednak nieco inaczej.
    Z niezrozumialym uporem ciagle piszesz o "urlopie", co jest bez sensu.
    Moze wnioskowaliscie de facto o udzielenie wolnego dnia za prace w swieto w
    konkretnym terminie (4.05)?
    Nie jest to obowiazkowe poniewaz okres, w którym pracodawca ma obowiazek
    dnia wolnego udzielic jest uregulowany prawnie we wspomnianym przeze mnie
    artykule.
    Nie jest jednak niedozwolone - i jesli tak bylo, to wszystko w porzadku.
    W takiej sytuacji nic nie musisz robic. Ani wycofywac wniosku o dzien wolny
    w konkretnym terminie, ani wnioskowac (i to jeszcze wstecznie, czyli
    antydatujac/falszujac dokumenty) o urlop.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2009-05-12 14:56:09
    Od: g...@p...pl

    > Z niezrozumialym uporem ciagle piszesz o "urlopie", co jest bez sensu.
    > Moze wnioskowaliscie de facto o udzielenie wolnego dnia za prace w swieto w
    > konkretnym terminie (4.05)?

    Tym ostatnim zdaniem podsumowales to co faktycznie chaotycznie
    chcialem napisac. Racja, nie wnioskowalismy o urlop, ale o
> [...]

    > artykule.
    > Nie jest jednak niedozwolone - i jesli tak bylo, to wszystko w porzadku.

    W takim razie wszystko w porzadku.

    > W takiej sytuacji nic nie musisz robic. Ani wycofywac wniosku o dzien wolny
    > w konkretnym terminie, ani wnioskowac (i to jeszcze wstecznie, czyli
    > antydatujac/falszujac dokumenty) o urlop.

    Jesli pozwolisz, to podsumuje: mimo, ze 1 maja bylem na zwolnieniu,
    to wniosek o "udzielenie wolnego dnia za prace w swieto" zachowuje
    waznosc i sprawa jest zamknieta? Mozesz uscislic na ktore artykuly/
    jaka argumentacje
    sie powolac?

    Dzieki wielkie.

    KM.

  • 16. Data: 2009-05-12 15:16:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    a.googlegroups.com
    g...@p...pl <g...@p...pl> pisze:

    > Jesli pozwolisz, to podsumuje: mimo, ze 1 maja bylem na zwolnieniu,
    > to wniosek o "udzielenie wolnego dnia za prace w swieto" zachowuje
    > waznosc i sprawa jest zamknieta?
    Rozdzielmy dwie sprawy.
    Wniosek o wolne za prace w swieto - ten jest calkiem zbedny.
    Wniosek o przyslugujace za prace w swieto wolne udzielone w konkretnym
    terminie - jest niekonieczny, ale zaden przepis nie zbrania go zlozyc.
    No to zlozyles i zostal on uwzgledniony.

    > Mozesz uscislic na ktore artykuly/
    > jaka argumentacje sie powolac?
    Nie ma potrzeby, to byla normalna usprawiedliwiona nieobecnosc w pracy.
    Nie oznacza ona przeciez, ze przestales na ten dzien byc pracownikiem i
    utraciles swoje prawa.
    Niech sie wiec pracodawca powoluje, w koncu to on czegos chce.
    Jesli ma podstawe prawna, to uczyni to bez twojej zgody, asygnaty,
    kombinacji z dokumentami itp., po prostu informujac cie o decyzji. A jesli
    jej nie uzasadni, to zwrócisz sie do niego o takie uzasadnienie (z podaniem
    podstaw prawnych) pisemnie.
    W ogóle radze w razie czego przejsc z formy komunikacji werbalnej na
    pisemna.

    A jak juz bardzo chcesz sobie pojajcowac, to spytaj z jaka data mialby byc
    wniosek o urlop wypoczynkowy 4.05.2009 zlozony np. 14.05.2009. ;)

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-05-12 18:01:56
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    g...@p...pl pisze:

> [...]
    > przymusowe i dlatego dostalismy za prace w swieto 1,5 dnia urlopu,
    > z czego to 0,5 dnia do wykorzystania kiedys tam, wedlug uznania

    Błąd w nazewnictwie. To nie urlop, ale dzień wolny za _pracę_ w
    święto. Jeżeli pracownik o to wnioskuje to jest 1 za 1, jeżeli
    pracodawca wskazuje konkretny dzień to jest 1,5 za 1. Ty w dniu 01.05
    _nie_ _świadczyłeś_ pracy. Więc pracodawca nie musi ci oddawać za to
    1,5 dnia wolnego.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 18. Data: 2009-05-12 19:00:07
    Od: g...@p...pl

    On 12 Maj, 20:01, "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> wrote:

> [...]
    > pracodawca wskazuje konkretny dzień to jest 1,5 za 1. Ty w dniu 01.05
    > _nie_ _świadczyłeś_ pracy. Więc pracodawca nie musi ci oddawać za to

    OK, ale czy musi mi oddać 1 dzień wolny?

    Co do błędu w nazewnictwie, to pełna racja, gdybym go nie popełnił,
    to kilkanaście postów wcześniej bym doszedł do tego miejsca :)

    KM.

  • 19. Data: 2009-05-13 08:27:39
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 12 May 2009 05:40:07 -0700 (PDT), g...@p...pl napisał(a):

    > Tak, wnioskowalismy o ten urlop, choc bylo to wnioskowanie
    > przymusowe i dlatego dostalismy za prace w swieto 1,5 dnia urlopu,

    Nie urlopu tylko dnia wolnego. A to sakramencka różnica :)

    > z czego to 0,5 dnia do wykorzystania kiedys tam, wedlug uznania
    > pracownikow.

    :)

  • 20. Data: 2009-05-13 08:34:00
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 12 May 2009 12:00:07 -0700 (PDT), g...@p...pl napisał(a):

    > OK, ale czy musi mi oddać 1 dzień wolny?

    Ale za co CI ma oddawać/
    Przecież otrzymałeś za 01-05-2009r. albo wynagrodzenie chorobowe, albo
    zasiłek chorobowy.
    Najlepsze jest to, że dla Ciebie dzień 04-05-2009r był NORMALNYM dniem
    pracy (chyba że nadal byłeś na ZLA).
    I jeżeli nie przepracowałeś tego dnia to ... :)))