PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop za prace w swieto, a chorobowe. › Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Date: Tue, 12 May 2009 16:24:03 +0200

    W wiadomosci
    news:3aec0807-18f2-4968-8fe2-4171755b4f28@e23g2000vb
    e.googlegroups.com
    g...@p...pl <g...@p...pl> pisze:

    > Chyba jednak nikt nie robil nikogo w konia. Wnioskowalismy dokladnie
    > "o zamiane". Cos jakby tak: "ja nizej podpisany wnioskuje o urlop
    > w dniu 4 maja, w zamian za prace w dniu 1 maja". W efekcie
    > urlop z 4 maja nie zmniejszal nam liczby urlopu na ten rok.
    Przeciez to jakies bzdury. O _jaki_ urlop wnioskowaliscie?
    Dlaczego "w zamian" (podstawa prawna)?

    > Tak jak napisalem wyzej, zwiazek formalny z praca w swieto byl.
    Jaki (formalny - to znaczy na jakiej podstawie prawnej)?

    > Moj problem polega na tym, ze tego swieta nie przepracowalem, tylko
    > przechorowalem.
    To nie jest problem. Problem jest taki, ze dorosli niby ludzie pisza i
    podpisuja bez zastanowienia co im podyktuja lub podsuna.

    > No i kadry chca, zebym ten wniosek "o zamiane"
    > wycofal i 4 maja oznaczyl jako "zwykly" urlop, ktory mi odejma z
    > rocznego
    > przydzialu.
    > Ludziska, co Wy na to?
    Trudno na podstawie tych chaotycznych informacji wylonic sobie rzetelny
    obraz, ale moze to jest jednak nieco inaczej.
    Z niezrozumialym uporem ciagle piszesz o "urlopie", co jest bez sensu.
    Moze wnioskowaliscie de facto o udzielenie wolnego dnia za prace w swieto w
    konkretnym terminie (4.05)?
    Nie jest to obowiazkowe poniewaz okres, w którym pracodawca ma obowiazek
    dnia wolnego udzielic jest uregulowany prawnie we wspomnianym przeze mnie
    artykule.
    Nie jest jednak niedozwolone - i jesli tak bylo, to wszystko w porzadku.
    W takiej sytuacji nic nie musisz robic. Ani wycofywac wniosku o dzien wolny
    w konkretnym terminie, ani wnioskowac (i to jeszcze wstecznie, czyli
    antydatujac/falszujac dokumenty) o urlop.

    --
    Jotte