PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop wypoczynkowy a L4

  • 1. Data: 2006-03-03 21:47:44
    Temat: Urlop wypoczynkowy a L4
    Od: "Elite" <g...@C...fm>

    Witajcie!

    Mam pytanie dla tych, którzy znają się lepiej niż ja. Czy będąc na urlopie
    wypoczynkowym, pracownik który zachorował i otrzymał L4 ma wydłużony urlop o
    tyle dni, o ile trwało jego L4?
    Jaki artykuł to reguluje?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-03 21:53:58
    Temat: Re: Urlop wypoczynkowy a L4
    Od: "gsk" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Elite" <g...@C...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypoczynkowym, pracownik który zachorował i otrzymał L4 ma wydłużony urlop

    tak jest, ale musi się zgodzić na to szef. Bo może być tak, ze nie przedłuży
    Ci urlopu, ale po prostu będziesz miał go do wykorzystania w innym terminie.
    Kodeks pracy.

  • 3. Data: 2006-03-03 21:55:22
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > urlopie wypoczynkowym, pracownik który zachorował i otrzymał L4 ma
    > wydłużony urlop o tyle dni, o ile trwało jego L4?

    Nie wydłużony. Zwolnienie lekarskie przerywa bieg urlopu, ale to nie
    znaczy, że zaraz po zwolnieniu pracownik samoczynnie ciągnie urlop - na
    to musi być zgoda pracodawcy (albo inny termin).
    Na przykład. Urlop od 1 marca do 14 marca. Planowo 10 dni, po 2 dniach
    zwolnienie - np. 3 -7 marzec (czyli 3 dni robocze). Do pracy pracownik
    wraca tak jak było umówione wcześniej 15 marca, ale wykorzystanego
    urlopu ma nie, 10 dni tak jak było umówione, ale zaledwie 7 dni.
    Pozostałe 3 dni przejdą na inny termin. Oczywiście pracodawca _może_
    udzielić urlopu na następne dni, tj.15-17 marca, ale nie musi.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --