PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop okolicznosciowy - slub

  • 1. Data: 2003-06-06 14:54:46
    Temat: Urlop okolicznosciowy - slub
    Od: "mysiak" <m...@o...pl>

    Witam,
    za tydzień jade (okolo 700 km) na slub siostry : )
    Czy przysluguje mi z tego tytulu jakis wolny dzień w pracy?
    Proszę o szybką odpowiedź.
    M.

  • 2. Data: 2003-06-06 18:25:03
    Temat: Re: Urlop okolicznosciowy - slub
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "mysiak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za tydzień jade (okolo 700 km) na slub siostry : )
    > Czy przysluguje mi z tego tytulu jakis wolny dzień w pracy?

    Nie przysługuje.
    Zobacz Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 maja
    1996r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz
    udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz. U. Nr 60, poz. 281)
    .

    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki, ojczyma
    lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

    Pozdrowienia
    Michał