PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop na żądanie i kara ?

  • 1. Data: 2007-05-11 18:29:08
    Temat: Urlop na żądanie i kara ?
    Od: m...@p...info

    Witam

    Czy pracodawca może karać pracownika brakiem premii za wykorzystanie
    chociażby jednego dnia urlopu na żądanie? Bo znam takiego jednego, co
    tak robi... Czy mi się zdaje, czy coś tu jest nie tak...?

    Pozdrawiam
    MM

  • 2. Data: 2007-05-11 19:53:38
    Temat: Re: Urlop na żądanie i kara ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1178908148.916072.76810@q75g2000hsh.googlegroup
    s.com
    m...@p...info <m...@p...info> pisze:

    > Czy pracodawca może karać pracownika brakiem premii za wykorzystanie
    > chociażby jednego dnia urlopu na żądanie?
    Może. Wystarczy aby zadbał o to, aby nie dało się udowodnić powiązania
    między wzięciem urlopu a brakiem premii (co jest banalnie łatwe).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-05-12 16:26:07
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > chociażby jednego dnia urlopu na żądanie? Bo znam takiego jednego, co
    > tak robi... Czy mi się zdaje, czy coś tu jest nie tak...?

    Premia to nagroda za dobrze wykonaną pracę. Brak premii to nie kara tylko brak
    premii. Premia nie jest obligatoryjnym składnikiem wynagrodzenia.

  • 4. Data: 2007-05-13 08:36:19
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 12 May 2007 18:26:07 +0200, Tomek napisał(a):

    > Premia nie jest obligatoryjnym składnikiem wynagrodzenia.

    Doprawdy?
    Często jest *stałym* składnikiem wynagrodzenia.

    I co teraz - potrafisz czytać telepatycznie umowy o pracę osoby która
    napisała tutaj pierwszego posta?

  • 5. Data: 2007-05-13 09:02:54
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Doprawdy?
    > Często jest *stałym* składnikiem wynagrodzenia.
    >
    > I co teraz - potrafisz czytać telepatycznie umowy o pracę osoby która
    > napisała tutaj pierwszego posta?
    A najczęściej występuje w postaci zapisu " premia .... do 30%. 0% spełni ten
    warunek. Jak pytacz ma inaczej napisane w umowie to niech w pytaniu to zaznaczy.
    Tomek

  • 6. Data: 2007-05-13 10:41:01
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Tomek" <k...@o...pl> wrote in

    > A najczęściej występuje w postaci zapisu " premia .... do 30%. 0%
    > spełni ten warunek. Jak pytacz ma inaczej napisane w umowie to niech w
    > pytaniu to zaznaczy. Tomek

    to bardzo ciekawe, co piszecie; premia stalym skladnikiem? premia moze
    byc uznaniowa albo regulaminowa - i ani jedna ani druga nie jest przeciez
    stalym elementem wynagrodzenia; jezeli koledze nie wyplacono premii
    regulaminowej, to trzeba sprawdzic jakie _SZTYWNE_ warunki trzeba spelnic
    na taki rodzaj premii; jezeli spelnij a nie wyplacono, to faktycznie mozna
    sie o to upomniec; jezeli nie wyplacono mu premii uznaniowej, to patrz
    post Jotte;

    adas;