PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop i druga praca

  • 1. Data: 2004-05-25 17:58:08
    Temat: Urlop i druga praca
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Absolwent wyzszej uczelni zostal zatrudniony od 1 wrzesnia 2004 na umowe o
    prace. Po pol roku (od 1 marca 2004) zmienil prace dostajac wczesniej
    ekwiwalent za nalezny za te pol roku urlop.
    Ile urlopu nalezy sie teraz w tej drugiej pracy tej osobie?
    Czy urlop nalezny za rok minus te 3 miesiace przepracowane u pierwszego
    pracodawcy?

  • 2. Data: 2004-05-25 18:06:16
    Temat: Re: Urlop i druga praca
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Ile urlopu nalezy sie teraz w tej drugiej pracy tej osobie?
    > Czy urlop nalezny za rok minus te 3 miesiace przepracowane u pierwszego

    Witam
    Jeżeli zostałeś zatrudniony 01.09.2003 to do Twojej osoby stosuje sie przepisy
    dot. urlopu z 2003 r. U nowego pracodawcy należy Ci się połowa wymiaru Twojego
    urlopu tj następne 10 dni od 31.08.br. i na ten rok koniec z urlopem.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-05-25 18:17:33
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

> [...]
    Twojego
    > urlopu tj następne 10 dni od 31.08.br. i na ten rok koniec z urlopem.

    Dlaczego tylko 10 dni? Kurcze nie rozumiem tych urlopow :(

  • 4. Data: 2004-05-25 18:37:12
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

> [...]
    Twojego
    > urlopu tj następne 10 dni od 31.08.br. i na ten rok koniec z urlopem.

    Powiedz mi - skad wynika Twoje zdanie na ten temat?
    Z art. 153 i 155 kp wywnioskowalem, ze takiej osobie nalezy sie urlop
    proporcjonalny - tzn. w wymiarze proporcjonalnym do okresu pozostalego do
    konca danego (2004) roku.
    Czyli nie jest tak, ze nalezy sie w 2004 urlop za 9 miesiecy (od marca do
    konca grudnia) ?

  • 5. Data: 2004-05-25 18:42:13
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "Przemolo" <p...@g...pl> wrote in news:

    > Czyli nie jest tak, ze nalezy sie w 2004 urlop za 9 miesiecy (od marca
    > do konca grudnia) ?

    Odpowiedz juz padla "stosuje sie przepisy dot. urlopu z 2003" -
    wystepuje przeniesienie i zadnych bonusow z faktu, ze mamy juz 2004.

    /silver

  • 6. Data: 2004-05-25 18:50:32
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "/silver" <f...@u...cy> napisał w wiadomości

    > Odpowiedz juz padla "stosuje sie przepisy dot. urlopu z 2003" -
    > wystepuje przeniesienie i zadnych bonusow z faktu, ze mamy juz 2004.

    To czy wg przepisow "zeszlorocznych" pracownik, ktory przeniosl sie do innej
    firmy nie dostal urlopu za pozostala czesc roku, w ktorej pracowal u nowego
    pracodawcy?

  • 7. Data: 2004-05-26 08:39:29
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 25 May 2004 20:50:32 +0200, na pl.praca.dyskusje, Przemolo napisał(a):

    > To czy wg przepisow "zeszlorocznych" pracownik, ktory przeniosl sie do innej
    > firmy nie dostal urlopu za pozostala czesc roku, w ktorej pracowal u nowego
    > pracodawcy?

    pierwszy urlop- 20 dni - należy się PO roku pracy i nawet u 10 pracodawców
    będzie to zawsze tylko jedne 20 dni, które możesz wybrać od września do
    grudnia,a od stycznia masz następne 20 dni na cały rok.Ponieważ zmieniałeś
    pracę wypłacono Ci za 10 dni ekwiwalent, a drugie 10 dni masz do wybrania
    i wszystko się zgadza bo 10+10=20 dni urlpu za 2004r.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 8. Data: 2004-05-26 15:35:55
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracę wypłacono Ci za 10 dni ekwiwalent, a drugie 10 dni masz do wybrania
    > i wszystko się zgadza bo 10+10=20 dni urlpu za 2004r.

    A czy pracodawca ma prawo z własnej woli udzielić takiej osobie urlopu (tych
    10 dni należących się dopiero po pół roku czyli od września) wcześniej?
    Czy też jeśli da urlop wcześniej to może potem mieć jakieś kłopoty w razie
    kontroli PIP, itp?

  • 9. Data: 2004-05-26 18:22:38
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy też jeśli da urlop wcześniej to może potem mieć jakieś kłopoty w razie

    Witam
    Z upływem roku należy Ci się pozostała część urlopu ( kp z 2003 r ). Jak Ci
    pracodawca da wcześniej to jego brocha ale wątpie w to. Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2004-05-26 18:40:41
    Od: B R I A N <n...@o...pl>

> [...]
    > Czy też jeśli da urlop wcześniej to może potem mieć jakieś kłopoty w razie

    Wg. przepisów po 6 miesiącach wypracujesz sobie 10 dni i jest to
    minimalny okres po jakim w 1 pracy możesz go otrzymać.
    Przed upływem terminu możesz wziąć urlop okolicznościowy bądź bezpłatny.

    Jeśli twój pracodawca pozwoli ci się oddalić z miejsca pracy i zechce ci
    za to zapłacić to fajnie.
    Raczej powinien się trzymać przepisów, czyli pozwolić Ci zapracować na
    wypoczynek.

    Brian.