PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zerwanie umowy zlecenie

  • 1. Data: 2004-05-25 19:30:28
    Temat: Zerwanie umowy zlecenie
    Od: "Dawid" <z...@o...pl>

    Witam.
    Obecnie pracuje w pewnej firmie w charakterze webmastera. Jest to praca oparta
    na umowie zlecenie. Umowe podpisalem na 6 miesiecy - konczy sie 30 czerwca.
    Poniewaz znalazlem stale zatrudnienie jestem zmuszony zaprzestac wykonywania
    dalej czynnosci wynikajacych z tej umowy. Czy istnieje mozliwosc zerwania
    takiej umowy bez szkody dla mnie? Z gory dziekuje za pomoc.
    Dawid

  • 2. Data: 2004-05-26 15:22:22
    Temat: Re: Zerwanie umowy zlecenie
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > dalej czynnosci wynikajacych z tej umowy. Czy istnieje mozliwosc zerwania
    > takiej umowy bez szkody dla mnie? Z gory dziekuje za pomoc.

    Te kwestię reguluje art. 746kc. (szczególnie paragraf 2).

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

    Art. 746
    § 1. Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Powinien jednak
    zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten poczynił w celu należytego
    wykonania zlecenia; w razie odpłatnego zlecenia obowiązany jest uiścić
    przyjmującemu zlecenie część wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym
    czynnościom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien
    także naprawić szkodę.

    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy
    zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.

    § 3. Nie można zrzec się z góry uprawnienia do wypowiedzenia zlecenia z ważnych
    powodów.

  • 3. Data: 2004-05-26 16:29:50

    On Tue, 25 May 2004 21:30:28 +0200, Dawid wrote:

> [...]
    > dalej czynnosci wynikajacych z tej umowy. Czy istnieje mozliwosc zerwania
    > takiej umowy bez szkody dla mnie? Z gory dziekuje za pomoc.

    A po co masz zrywać? Czyżbyś się spodziewał niebotycznej pensji
    i dodadkowe pieniądze ci niepotrzebne? Po prostu to co robiłeś
    na zlecenie rób wieczorami :)

    Rygel