PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop bezpłatny

  • 1. Data: 2005-12-21 17:12:48
    Temat: Urlop bezpłatny
    Od: Lecter <n...@w...pl>

    Witam,

    Obecnie jestem na 2-mies. urlopie bezpłatnym o który poprosiłem pracodawcę.
    Teoretycznie może zaistnieć sytuacja, że szef może chcieć mnie ściągnąć z
    tego urlopu.
    Mam pytanie:
    Czy jeżeli wcześniej zgodził się na 2 mies. przerwy to czy ja mam obowiązek
    wrócić?
    Oraz czy w czesie tego urlopu firma może mi wręczyć wypowiedzenie umowy o
    pracę?
    Z sugestie i podpowiedzi byłbym bardzo wdzięczny!
    Pozdrawiam!
    L.

  • 2. Data: 2005-12-21 21:18:28
    Temat: Re: Urlop bezpłatny
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

    > Oraz czy w czesie tego urlopu firma może mi wręczyć wypowiedzenie umowy o
    > pracę?

    Nie.

  • 3. Data: 2005-12-22 08:02:56
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    przy urlopie bezpłatnym do 3 miesięcy pracodawca nie może odwołać
    pracownika z takiego urlopu. Przy urlopie bezpłatnym powyżej 3
    miesięcy strony mogą przewidzieć taką możliwość, która musiałaby być
    zapisana w piśmie udzielającym urlopu bezpłatnego.
    Wszystko o urlopach bezpłatnych w Kodeksie pracy:

    Rozdział II. Urlopy bezpłatne

    Art. 174. [Na wniosek pracownika]

    § 1. Na pisemny wniosek pracownika pracodawca może udzielić mu urlopu
    bezpłatnego.

    § 2. Okres urlopu bezpłatnego nie wlicza się do okresu pracy, od
    którego zależą uprawnienia pracownicze.

    § 3. Przy udzielaniu urlopu bezpłatnego, dłuższego niż trzy miesiące,
    strony mogą przewidzieć dopuszczalność odwołania pracownika z urlopu z
    ważnych przyczyn.

    § 4. Przepisów § 2 i 3 nie stosuje się w przypadkach uregulowanych
    odmiennie przepisami szczególnymi.

    Art. 1741 [Praca u innego pracodawcy]

    § 1. Za zgodą pracownika, wyrażoną na piśmie, pracodawca może udzielić
    pracownikowi urlopu bezpłatnego w celu wykonywania pracy u innego
    pracodawcy przez okres ustalony w zawartym w tej sprawie porozumieniu
    między pracodawcami.

    § 2. Okres urlopu bezpłatnego, o którym mowa w § 1, wlicza się do
    okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze u
    dotychczasowego pracodawcy.

    Link do całego Kodeksu pracy:
    http://praca.gazeta.pl/praca/0,47406.html

    wa

  • 4. Data: 2005-12-22 12:08:42
    Od: Lecter <n...@w...pl>

    Dnia Thu, 22 Dec 2005 09:02:56 +0100, wektor napisał(a):

    > zepisów § 2 i 3 nie stosuje się w przypadkach uregulowanych
    > odmiennie przepisami szczególnymi.

    Wielkie dzięki, tego mi trzeba było ;-)