PracaGrupypl.praca.dyskusje › Upał w pracy

  • 1. Data: 2003-08-18 13:04:41
    Temat: Upał w pracy
    Od: " ertx" <e...@g...pl>

    Witam wszystkich serdecznie.
    Mam pytanie,czy ktoś z grupowiczów może mi podać maxymalną dopuszczalną
    temperaturę panującą na hali produkcyjnej.
    Problem polega na tym,iz w zakladzie w którym pracuję temperatura na hali
    jest bardzo wysoka.Pracuję na linii produkcyjnej,której głównym elementem
    jest piec do suszenia materiału(przemysł włókienniczy).Piec dzieki swej
    nieszczelności i temperaturze grzewczej ok.240'C jest stałym elementem
    grzejnym na hali.Jest to budynek parterowy,ze szklanymi oknami na dachu
    przez,które to okna słońce grzeje nieprzeciętnie.Dodatkowo w odległości 150
    cm. od mojego stanowiska pracy(dokładniej za plecami), stoi drugi taki piec
    wymiarów 7m(dł.), 4m.(szer.), 2m(wys.).Temperatura tego drugiego to około
    190'C.Tak wie sumując wszystkie te czynniki temperatura w moim miejscu pracy
    wynosi średnio od 45 do 60'C.Nie muszę chyba nikomu tłumaczyć, że w takich
    warunkach oprócz wysokiej temperatury panuje totalny "zaduch".Nie ma czym
    oddychać.I to moje pytanie-czy to jest zgodne z prawem?Czy są jakieś normy
    regulujące maxymalne temperatury w miejscu pracy?
    Z góry uprzejmie dziękuję za ewentualną odpowiedź.
    Pozdrawienia
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-08-19 12:58:31
    Temat: Re: Upał w pracy
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik " ertx" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oddychać.I to moje pytanie-czy to jest zgodne z prawem?Czy są jakieś normy
    > regulujące maxymalne temperatury w miejscu pracy?

    Witam Grupowiczów po wakacyjnej przerwie :-)
    W rozporządzeniu RM mówi się o wskaźniku obciążenia termicznego WBGT
    Poczytaj Dziennik Ustaw z 18.12.2002r. nr 217 poz. 1833 - załącznik nr 2
    tabela 2
    pozdrawiam JO
    www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1833/htm

  • 3. Data: 2003-08-19 16:10:28
    Od: "ertx" <e...@g...pl>

  • 4. Data: 2003-08-21 22:32:43
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Myślałeś może o pracy w przytulnej, wysokowykafelkowanej, miłej, schludnej,
    oszronionej, itd... FABRYCE LODÓW?

    To przestań marzyć i zejdź na Ziemię!!!
    Twój szef