PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie - pare pytan › Re: Umowa zlecenie - pare pytan
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa zlecenie - pare pytan
    Date: Fri, 17 Apr 2009 12:44:18 +0200

    Baloo pisze:

    > wiadomości news:gs9k9j$vo0$2@news.onet.pl...

    > Prawie robi różnicę.

    > 4 na 8 przypadków to POŁOWA. O jakich więc WYJĄTKACH mówisz? Nie wiem na
    > jakiej podstawie zakładasz, że pewne przypadki mają miejsce częściej, a
    > inne rzadziej. Może tu tkwi źródło nieporozumienia. Ja opisuję sytuację
    > ogólnie, nie skupiając się na problemie procentowego rozkładu
    > poszczególnych przypadków w całej puli zawartych umów zlecenie.

    Wybacz, ale mam wrażenie, że dyskutuję z przedszkolakiem.

    Wyjątek nie oznacza, że czegoś jest mało. Wyjątek to "odstępstwo od
    obowiązującego prawa, przyjętego zwyczaju, przepisów". Standardowo UZ
    jest ozusowana, odstępstwa są wyjątkami.

    Faktem jest, że te wyjątki mogą być dość popularne. Po to właśnie
    zawiera się umowy zlecenia.

    Jeśli ktoś zatem się pyta - bez uszczegółowienia - czy od UZ płaci
    się ZUS - to odpowiedź brzmi: tak, chyba że... . Ty dałeś odpowiedź: nie
    płaci się. Wprowadzasz w błąd i brniesz w błędzie pomimo argumentów.

    I jeśli już wspominamy o logice: aby zanegować twierdzenie "od UZ
    nie płaci się ZUSu" wystarczy podać 1 przykład, kiedy ZUS się płaci.
    Zostało to udowodnione, Twoje twierdzenie zatem zostało zanegowane.

    Z matematyczno-logicznego punktu widzenia.

    --
    Liwiusz