PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie - pare pytan › Re: Umowa zlecenie - pare pytan
  • Data: 2009-04-17 15:00:49
    Temat: Re: Umowa zlecenie - pare pytan
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mowa tu jedynie o obowiązkowych u. emerytalnych i rentowych.
    > A gdzie obowiązek u. wypadkowych i chorobowych?
    > Które w umowie o pracę de facto są obowiązkowe.

    W przypadku wypadkowego: przy zleceniu są obowiązkowe, jeżeli praca
    wykonywana jest w siedzibie (lub na terenie działalności)
    przedsiębiorstwa. Chorobowe są dobrowolne - ale jeżeli ktoś ich nie
    płaci to nie ma potem płatnego zwolnienia lekarskiego.

    > Ale zasiłek chorobowy i wynagrodzenie chorobowe to nie wynagrodzenie
    > wynikające wprost z umowy o pracę, więc nie o takie wyjątki mi chodziło.

    Wynagrodzenie chorobowe wynika wprost z kodeksu pracy ;) Art. 92

    A składek np. w pewnych przypadkach nie płaci się od świadczenia
    urlopowego (jest ono zwolnione z zus), z odprawy emerytalnej,
    rentowej, tzw: 'bony żywieniowe' (tyle co pamiętam na szybko, być może
    coś jeszcze jest).

    Ja jestem za Liwiuszem: od UZ płaci się składki. Ewentualne wyjątki
    trzeba udokumentować (podczas kontroli ZUS może się łatwo noga podwinąć).

    Skupiliście się tu na składkach, a dla mnie największy plus zlecania
    są kup - standardowo 20% (nie mówimy o przypadkach kiedy uz jest na
    kwotę mniejszą niż 200,01 zł), a nie 111,25zł.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --